5 טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בתואר

התנהלות נכונה במהלך התואר הראשון תעניק לכם שקט נפשי. אבל איך מתמודדים עם שכר הלימוד, מה עושים כשהלימודים מתנגשים עם המשמרות בעבודה והאם יש דרך לחסוך כסף? קבלו את הטיפים שיענו לכם על כל השאלות

התואר הראשון מגלם בתוכו הוצאה כספית משמעותית עבור סטודנטים. מלבד שכר הלימוד עצמו, סטודנטים צעירים מוצאים את עצמם מתמודדים עם שורה ארוכה של הוצאות בלתי צפויות. התוצאה עלולה להיות משבר חמור שפוגע בסיכויי חיפוש העבודה גם אחרי סיום הלימודים. לכן, כדאי מד למצוא עבודה לסטודנטים במסגרת התואר.

מצד שני, ניתן לשמור על התנהלות כלכלית נכונה במהלך התואר ואפילו לא צריך להתאמץ כדי לעשות את זה. הנה הטיפים העיקריים:

  1. בדקו את אופי הלימודים

יש הבדל משמעותי בין סוגי תארים ומסלולי לימודים לתואר ראשון. בכל הנוגע להתנהלות כלכלית, התפקיד שלכם הוא לבדוק את אופי הלימודים בכל מסלול. בחלק מהמסלולים המבוקשים כמו תואר בהנדסה או במדעי החברה תוכלו כמעט בלי בעיה לשלב עבודה וחיי חברה, לעומת תואר ראשון בחינוך ותואר בתקשורת שבהם תצטרכו להשקיע זמן לא מבוטל בהתנסות מעשית ובלי לייצר הכנסות.

  1. בררו על מלגות ומענקים

מגוון רחב של מלגות ומענקים עומד לרשותכם כסטודנטים לתואר ראשון בישראל. בררו איזה מלגות רלוונטיות עבורכם ונצלו גם מענקים של רשויות מקומיות. היכנסו לאתרי האינטרנט ותאמו פגישה עם יועצי הלימודים במוסדות האקדמיה. השוו בין שכר לימוד באוניברסיטאות ומכללות וודאו שיש לכם את כל המידע הרלוונטי.

  1. תאמו את הלימודים עם המשמרות בעבודה

התנהלות כלכלית נכונה מבוססת על הכנסות שגבוהות יותר מההוצאות. בשביל לייצר הכנסות תצטרכו מן הסתם לעבוד. הדרך לעבודה עוברת בתיאום משמרות מסוימות עם הלימודים. מצד אחד, נסו לא להגיע למצב שבו הלימודים נפגעים בגלל העבודה. מצד שני, אל תיקחו מלכתחילה קורסים שנערכים בשעות שבהן אתם צריכים לעבוד ובחרו משרה סטודנטיאלית בהיקף מתאים.

עבודה לסטודנטים

  1. חסכו בהוצאות

מלבד הכנסות, הצד השני של המטבע בהתנהלות כלכלית נכונה הוא כאמור חיסכון בהוצאות. הדרך לחסוך בהוצאות היא להציב יעדים ברורים. נסו לעקוב אחר הוצאות המזומן, האשראי והבנק שלכם. בצעו התאמות ושינויים וזכרו שיהיה לכם עוד הרבה זמן בהמשך החיים כדי לבלות עם חברים ובני זוג. החיסכון בהוצאות קריטי בתקופת התואר הראשון, כי הוא קובע כמה מוכנים תגיעו לשוק העבודה ואיזו רשת ביטחון תהיה לכם בחשבון העו"ש.

  1. היעזרו בהורים

אל תתביישו לבקש עזרה כלכלית מההורים. נסו לברר על אפשרויות מימון שונות או על הלוואות לסטודנטים, אך השתמשו בניסיון של ההורים כדי להתנהל בצורה נכונה. ההורים ישמחו לעזור לכם במהלך התואר הראשון ולהרגיש חיוניים. ערבו את ההורים בתהליך קבלת ההחלטות ועדכנו אותם לגבי הוצאות בלתי צפויות. חוץ מזה, קחו בחשבון שמדובר על תקופה קשה שעוברת מהר.