עדיין לא מתים – איך עורך דין יכול להיות גם חבר של הלקוחות
אוקי, אז הגיע הזמן לדבר על משהו שלא מדברים עליו הרבה – איך להיות עורך דין שהוא לא רק איש מקצוע, אלא גם חבר, ידיד, סופר-מכחול גוגל בחינם למינוח המשפטי הלא ברור של כל אחד מאיתנו. כן, כן, אני יודע מה אתם חושבים – "מה עורך דין יודע על חברות?" אז תבינו – אני כאן כדי לשבור את כל הסטיגמות!
האם עורך דין יכול להיות החבר הכי טוב שלך?
ראשית, בואו נשים את הדברים על השולחן. יש נטייה לראות בעורכי דין אנשים רציניים, עם חליפות קניית 400 דולר, שעוסקים בכל מה שקשור לפסקי דין, חוקים וכדומה. אבל בפנים, אנחנו גם בני אדם, עם רצונות, חלומות ותחביבים (אם נשאר לנו זמן). אז איך אנחנו יכולים להיות גם עורכי דין מקצועיים וגם חברים טובים של הלקוחות שלנו? זה קל יותר ממה שחושבים!
1. האזנה כמה שיותר (לא בתור פסיכולוגים)
- לגלות עניין אמיתי במה שחשוב ללקוח. אם הוא מתלונן על חתול שגנב את הלחם שלו, תפסיקו את כל מה שאתם עושים ותשקלו איך אפשר לעזור לו להחזיר את המעמד כמלך הבית!
- אל תנסו לדחוף לתוך השיחה את כל הידע המשפטי שצברתם בשנים האחרונות. תאמינו לי, לכל אחד די בסדר להרגיש ששומעים אותו.
- מדובר על דינמיקה של יחסים – חבר שותף לקשיים, לא בבית המשפט.
מהשיחה למעשים – מדריך מהיר לחברות ולקשירת קשרים
עכשיו, כשאתם יודעים שאין צורך להיות "העו"ד הרע" – כשאתם בהחלט יכולים להיות בו זמנית "החבר הטוב" – מה עושים עם זה? אני ממליץ על כמה צעדים פשוטים שיהפכו אתכם בהחלט לאנשים הכי פופולריים בסביבתכם.
2. סדנאות ופעילויות חווייתיות
- ארגנו סדנאות שבהן תוכלו לעזור ללקוחות להבין את המערכת המשפטית בצורה קלה ומגניבה.
- עוסקים במדע? למה לא לשלב גם קצת משחקים? משחקי תפקידים יכולים לעזור להבין את ההליך המשפטי בצורה אחרת!
- וכמובן, אל תשכחו את כל הנושא של הפנינג – האם הגיע הזמן לצאת ביחד לשתייה עם הלקוחות?
יחסים אמיתיים = לקוחות נאמנים – לכו על זה!
אם נשים לב, כל חברת עורכי דין מצליחה, היא גם חברת עורכי דין המצליחה לייצר קשרים אמיתיים עם לקוחות. קוראים לזה לקוחות נאמנים – זה לא רק כתוב בתיאוריה, זה קורה גם במציאות!
3. הנחות או הטבות ללקוחות שוחדיים
- למה לא להציע הנחה לשירותי רישוי כשעושים עבודה טובה? זה לא אומר שאתם חצי עו"ד, אלא ובעצם אנשים טובים!
- תהיו יצירתיים! אולי הנחה על שירותים נוספים? או אפילו הגעה לאירועים דומיננטיים בהנחות?
- כל צעד נוסף הופך אתכם למשהו מעבר לעו"ד – ים של חברים!
שאלות ותשובות – כל מה ששאלתם (ולא בסכום של 200 דולר!)
שאלה 1: האם זה יכול לפגוע במקצועיות שלי?
תשובה: לא! להיות חבר טוב ללקוח לא פוגע, אלא להיפך – מחזק את הקשר ואת המוניטין שלך.
שאלה 2: איך אני יודע אם זה מגזים?
תשובה: אם הלקוח מבקש שירותים אישיים כמו חו"ל או ירח דבש, זה אולי הזמן לשקול מחדש את הגבולות.
שאלה 3: האם אנשים באמת רוצים את זה?
תשובה: בהחלט! הרבה אנשים מחפשים גישה יותר אנושית בתחום המשפטי וגם רוצים להרגיש שמישהו מבין אותם.
שאלה 4: איך אני יכול לדעת מה לקוחות צריכים?
תשובה: פשוט תשאלו! מה יש להפסיד? לפעמים השאלות הקטנות הן אלו שפותחות את הלב.
שאלה 5: האם זה אומר שאני צריך להיות זמין 24/7?
תשובה: מבחינה קצרת טווח, זה לא רעיון טוב. קבעו גבולות ברורים, חשוב גם על השקט שלכם!
לסיכום – חברה היא לא מילה גסה!
אז כן, זה לגמרי אפשרי להיות עורך דין שעושה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, ולשמור על מערכת יחסים סבירה עם הלקוחות. זה לא קל, אבל עם קצת יצירתיות והומור, אפשר לייצר קשרים אמיתיים שמשפיעים על החיים! אז קחו את זה, תזווגו אותו עם צלחת פסטה וקצת שמן זית, ויהיה לכם מתכון מנצח לשינוי התמונה של עולם המשפט.