טיפים לבחירת אדריכלים בקריות לפרוייקט שלכם

רוצים לבנות את הבית המושלם שלכם בקריית מוצקין או קריית אתא? חולמים על חצר פרטית וגג רעפים אדום? כדי להוציא את התכנית מהכוח אל הפועל אתם זקוקים לאדריכל טוב, שאפשר לסמוך עליו שיעשה את העבודה כמו שצריך ושניתן להתייעץ אתו בכל דבר ועניין. אז איך בוחרים אדריכל טוב? להלן כמה דגשים שיעזרו לכם להחליט.

טיפים לבחירת אדריכל

אלה כמה טיפים לבחירת אדריכלים בקריות לפרוייקט שלכם:

  • אספו המלצות אדריכל טוב הוא אדריכל עם המלצות חמות. נסו להיזכר אם מישהו מחבריכם הקרובים בנה בית לאחרונה. אולי הוא יוכל להמליץ על אדריכל טוב. אם אין אחד כזה, תוכלו לחפש באתרי האינטרנט אדריכלים בקריות, להשוות בין התוצאות ולבחור את האדריכל המומלץ ביותר.
  • היכרות ראשונית– אומרים שלוקח לאדם דקות ספורות כדי לגבש דעה ראשונית על אדם שהוא לא מכיר. ובכן, כשאתם בוחרים אדריכל בקריות שיבנה את בית חלומותיכם, חכו קצת יותר ותנו לו הזדמנות. בתחילה, דברו אתו בטלפון. כבר בשיחה ניתן להרגיש האם מדובר באדם מקצועי או אולי קצת פחות. אבל אל תסתפקו בכך. קבעו אתו פגישה ראשונית ובחנו את עבודתו. האם הוא מציע לכם הצעות טובות? האם הוא מקשיב לדרישותיכם? האם הוא קולע לסגנון העיצוב שלכם?
  • עבודות נוספות להתרשמות– אם אתם עדיין מתלבטים, בקשו מהאדריכל לראות עבודות קודמות שלו. אם מדובר באדריכל מקצועי ובטוח בעצמו, הוא ייתן לכם טלפונים של לקוחות וממליצים כדי שתוכלו להתקשר אליהם ולהתרשם בעצמכם מעבודותיו. בדרך זו תוכלו גם לבחון איזה ניסיון יש לאדריכל המועמד בתחום.
  • הצעות מחיר– מחיר זול מדיי שמציע האדריכל צריך לעורר את חשדותיכם. זה לא אומר שאתם צריכים לשכור את שירותיו של אדריכל יוקרתי,  אך עבודת האדריכל היא עבודה קשה, רצינית, מאומצת בעלת אחריות, תכנון והשקעה, ולכן מחיר העבודה שלו צריך להיות בהתאם.
  • תיאום ציפיות –אם בחרתם אדריכל כלבבכם, התחילו לתאם אתו ציפיות. בררו אתו כמה זמן ייקח כל הפרויקט, מתי לדעתו הוא יוכל להגיש לכם סקיצות ראשונות. כמו כן, ודאו אתו שהוא הבין את כל כוונותיכם לגבי עיצוב ותכנון הבית. מצד שני, הקשיבו לדעתו המקצועית של האדריכל. זה נכון שלעתים אתם חושבים שיש לכם רעיון נהדר לבניית מרפסת או קומה שלישית לבית, אך מבחינה ביצועית זה יכול להיות בלתי משתלם ואולי אף בלתי חוקי. כך שלפני שאתם "ננעלים" על תכנון כלשהו, הקשיבו לעצת האדריכל.