איתור כספים

איתור כספים הכוונה היא בדיוק כפי שמובן מצמד המילים הללו, איתור כספים שאינכם יודעים היכן הם נמצאים או ששכחתם מקיומם.

נראה לכם הגיוני שיכול להיות כזה דבר? על פניו באמת לא נראה סביר שקיימת מציאות כזו, אך בפועל אנחנו שומעים על דברים כאלה. לפעמים מדובר בירושה של סכום כסף מקרוב משפחה שנפטר. חשבונות בנק ישנים, או כל מיני כספים שמשום מה איבדתם את המעקב אחריהם. לא חבל? לשם כך ישנם אנשי מקצוע שיבצעו עבורכם איתור כספים, ויש סיכוי שתמצאו את עצמכם עשירים ביום אחד…

תוכן עניינים

מה זה איתור כספים אבודים?

כפי שהסברנו, כספים אבודים אלו כספים שנמצאים באחד מהמקומות הבאים:

  • חסכונות פנסיונים שאינם פעילים – כספים שהפקדתם או שהפקידו עבורכם כאשר עבדתם כעצמאיים או כשכירים בקרנות השתלמות שונות, קופות גמל, ביטוחי חיים, ועוד. ומשום מה לא המשכתם לעקוב אחריהם כאשר החלפתם מקום עבודה וכדומה.
  • חשבונות או חסכונות לא פעילים בבנקים – אם פתחתם חשבון כלשהו בבנק ומשום מה לא התעסקתם עם החשבון ולא הייתה בו כל הוראה למשך עשרה חודשים, יהפוך החשבון ללא פעיל ויתכן שפשוט תשכחו מקיומו.
  • כספי ירושה – כספים בחשבונות בנק או חסכונות פנסיוניים שונים, ביטוחי חיים שהיו קיימים על שמו של הנפטר ואתם היורשים שלו.שליחות לרואה חשבון שונה משליחות רגילה

איך מאתרים את הכספים האבודים?

חסכונות פנסיונים – אותם ניתן לאתר על ידי מנוע לחיפוש חסכונות שאינם פעילים. מדובר במנוע חיפוש חינמי שהוקם על ידי רשות שוק ההון ובעזרתו ניתן לאתר כספים כאלו.

ישנה גם המסלקה הפנסיונית שגובה תשלום עבור קבלת מידע על החסכונות שברשותנו. וניתן גם לבדוק בתלושי השכר שם מופיעים החברות או הקרנות אשר אליהם הופנו כספים מהמשכורת שלכם.

חשבונות בנק לא פעילים – ניתן להיעזר במנוע איתור חשבונות בנק באמצעות תעודת הזהות ולמצוא מידע.