חיים טולדנו

שוק ההון, או ליתר דיוק שוקי ההון הבינלאומיים השונים, ואולי בעצם נכון לדבר על שוק הון אחד גדול שהרי העולם הופך בהדרגה לכפר גלובלי ומה שמתרחש בארה"ב משפיע על מה שמתרחש בסין שמשפיע על מה שמתרחש כאן בארץ, וישנן כמובן עוד דוגמאות להשפעות הדדיות.

במצב שכזה מי שרוצה להשקיע בחוכמה את כספו חייב לעקוב אחרי השינויים השונים והתמורות בכל רחבי העולם – משימה כמעט בלתי אפשרית. אופציה אחרת, פשוטה יותר, היא לעקוב אחרי תחזיות של מומחים לשוק ההון.

חיים טולדנו הוא דוגמה למומחה כזה, והקשבה לעצותיו עשויה להוביל גם אתכם להשקעות מתגמלות מאוד.

מה יקרה בעקבות ביטול הסכם הסחר הטרנס פסיפי ע"י דונלד טראמפ?

אחת ההבטחות העיקריות של דונלד טראמפ במהלך מסע הבחירות לנשיאות ארה"ב הייתה לבטל את הסכם הסחר הטרנס פסיפי – הסכם שמוכר גם בראשי התיבות TPP ואשר נשמר בחשאיות עד שחלקים מתוכו פורסמו ע"י אתר האינטרנט החתרני ויקיליקס.

מטרת ההסכם הייתה ליצור גוש חזק שמורכב מארה"ב, אוסטרליה, קנדה, מקסיקו, ניו זילנד, סינגפור, וייאטנאם ומדינות נוספות. מעטה החשאיות סביבו הוביל לביקורת ציבורית רבה, וכבר ב-2015, הרבה לפני שדונלד טראמפ נכנס לבית הלבן, חזה חיים טולדנו כי הסכם זה לא יאריך ימים.

יחד עם זאת, ביטול ההסכם, ובאופן כללי כניסתו הרעשנית של טראמפ לתפקיד הכל כך חשוב, מגבירים את אי הוודאות בכל השווקים.

השפעת ביטול ההסכם יכולה להיות חיובית מאוד עבור הכלכלה האמריקאית, ובפרט להוסיף משרות רבות ולהעלות את היקפי הייצור וגם את ההתפתחות הטכנולוגית בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

יחד עם זאת עלול להיווצר גם אפקט שלילי: מלחמת הסחר תוביל לעליית מחירים בארה"ב ועל כן מיתון – מיתון שיורגש גם במדינות רבות אחרות.

מה ממליץ חיים טולדנו למשקיעים?

במצב של אי ודאות, ועד שתתברר ההשפעה של המהלך הדרמטי של טראמפ, ממליץ חיים טולדנו למשקיעים לגלות זהירות.

נכון לעכשיו ישראל, ובפרט המטבע שלנו, השקל, נחשבים כחוף מבטחים, וכדאי להיצמד אליהם – ועוד יותר כדאי להמשיך ולעקוב אחרי התחזיות של מומחי שוק הון דוגמת טולדנו, וזאת כדי לא להיתפס לא מוכנים אם יתרחש מיתון או תתערער היציבות הפיננסית העולמית.