עבודה – לא מקום להיפצע

אם תחשבו על זה פעמים רבות תגלו כי במקום העבודה אנו מבלים את מרבית שעות היום שלנו וכי זהו מקום ה"בילוי" העיקרי שלנו. כאשר אנו נמצאים במקום העבודה אנו צריכים לחשוב על דברים רבים, כיצד לבצע אותם וכיצד נהיה מרוצים מהם, אך נראה כי אחד הדברים עליהם אנשים לא חושבים מספיק הוא על כך שלא כדאי להיפצע במקום העבודה. אף אחד לא רוצה ללכת לעבוד ולחזור עם פציעה אשר תלווה אותו או תשפיע עליו לחיות את חייו. והצרה היא שבמקומות העבודה מתרחשות הרבה תאונות ופציעות ועל כך יש להצר ולעשות הכל בכדי להימנע מכך. מקום העבודה צריך להיות מקום של אושר ולא מקום שבו אנו מפחדים להיפצע או לחזור הביתה נכים עקב פגיעה שנספוג בעבודה.

כיצד נמנע מפציעות במקום העבודה?

הבנו עד כמה חשובה ההימנעות מפציעות בעבודה, אך כיצד עושים זאת? כיצד מבטיחים כי אנו נהיה לשמים ובריאים במקום העבודה ולא נצטרך לחשוש ללכת לעבוד. רק תארו לכם עובד העובד במוסך ומחליק על שמן, או עובד במפעל השובר את ידו כתוצאה ממכונה שבה הוא מתעסק, כל אלו הם תאונות שהורסים את חייהם של רבים ומשפיעים על איכות החיים של כל אחד ואחד מאתנו ואת זאת חובה לקחת בחשבון. התשובה לכך היא שבמקום העבודה יש להקפיד על בטיחות בעבודה. ככל שנקפיד יותר על בטיחות כך אתם תהיו מרוצים יותר ובטוחים יותר בעבודה שלכם.

מי אחראי על בטיחות בעבודה בישראל?

עולה השאלה מי מפקח על בטיחות בעבודה ומי אחראי שאנו נהיה בטוחים בחיינו ובעבודתנו? הבנו כבר את החשיבות הרבה של בטיחות במקום העבודה ומכאן גם החשיבות של מי שמפקח על כך. התשובה לכך היא שמשרד הכלכלה אחראי על הבטיחות במקום העבודה, בנוסף למשרד הכלכלה ישנם גופים נוספים האחראים על כתיבת הנהלים והתקנות לשמירה על הבטיחות. בין הגופים אותם ניתן להזכיר הוא המוסד לבטיחות וגהות ומנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית. אלו גופים רציניים שעושים עבודת קודש אך יש להקפיד כי במקום העבודה שלכם אוכפים את הנהלים שהגופים הללו קובעים ומקפידים לבצע אותם כפי שצריך. ככל שמקום העבודה יקפיד יותר לאכוף את החוקים כך יקרו פחות תאונות במקום העבודה ואתם תוכלו להיות יותר מרוצים ובטוחים שלא תקרה לכם תאונה. הנהלים כפי שנהוג בצבא נכתבו בדם ועל כן חשוב כל כך להקפיד עליהם.