הסעה מאורגנת לארוע

אילו פרמטרים חשובים כאשר רוצים לארגן אירוע? במאמר זה, נפרט את הפרמטרים החשובים  בארגון אירוע:

  1. אופי האירוע: הפרמטר החשוב ביותר לארגון אירוע, הוא מהו אופי האירוע. ישנם אירועים עסקיים וישנם אירועים פרטיים. גם באירועים עסקיים יש אופי שונה של אירועים: ישנם אירועים בעלי אופי חברתי יותר, וישנם אירועים עסקיים רשמיים יותר. אופי האירוע, ישפיע על שאר הפרמטרים לאירוע. למעשה, האופי של האירוע ישפיע על כל התכנון של האירוע.
  2. בחירת מקום מתאים לאופי האירוע: לבחירת המקום בו יתרחש האירוע, ישנה חשיבות גדולה. כאשר מארגנים מקום חשוב לבחון היטב את גודל המקום. חשוב גם לשים לב האם המקום פתוח או סגור. כאשר מארגנים אירוע בחורף, חשוב לבחור מקום סגור ומחומם היטב. לעומת זאת כאשר מארגנים אירוע בקיץ, אפשר בהחלט לשקול לארגן את האירוע במקום פתוח. חשוב גם לקחת בחשבון האם רוצים לארגן הסעות לאירוע. במידה ויש תקציב להסעות, ניתן לבחור במקום מרוחק. כאשר אין תקציב להסעות, מומלץ לבחור במקום קרוב ונגיש לכלל המשתתפים.
  3. ארגון כיבוד מתאים לאירוע: מה הכיבוד שיוגש באירוע? כאשר מארגנים כיבוד, יש לתכנן את הכיבוד לפי התקציב. ישנם אירועים שהכיבוד יהיה בר עשיר של קינוחים ופירות, וכיבוד קל. לעומת זאת, יהיו אירועים שבהם תהיה ארוחה. גם כאשר מחליטים על ארוחה, צריך להחליט האם מתאים שהאוכל יהיה בבר חופשי, או ישיבה סביב שולחנות וכיסאות. צריך גם להחליט על אופי הארוחה, האם היא חלבית או בשרית.
  4. מה התוכנית של האירוע: אירוע, איננו מורכב מאוכל. חשוב מאוד לבנות לכל אירוע תוכנית מסודרת. את התוכנית מרכיבים לפי אופי האירוע. לפעמים, התוכנית של  האירוע תהיה בעלת אופי חברתי. באירועים רשמיים, יהיו יותר נאומים. אירועים מסוימים יכללו מופעים או מרכיב אומנותי אחר. חשוב מאוד לחלק למשתתפים באירוע תוכנייה מסודרת של האירוע. בעת בניית התוכנית,  חשוב לשמור על סדר ורצף בתוכנית. מומלץ שגם הזמן החופשי שיש לאורחים לאכול ולשוחח באופן חופשי, יהיה רשום באירוע.
  5. ארגון הסעות לאירוע: איך האורחים מגיעים לאירוע? חלק מארגון אירוע, הוא ארגון ההסעה שמגיעה לאירוע. סוג ההסעה תלויה בכמות המוזמנים. לפעמים יהיה מספיק לארגן מיניבוס לאירוע, ולפעמים יהיה צריך להזמין אוטובוס של חמישים מקומות, ולפעמים אף כמה אוטובוסים. חשוב לסכם עם הנהג נקודות איסוף, ונקודות הורדה. בדרך כלל, יהיו כמה נקודות איסוף מרכזיות, ובסוף נקודות הורדה מרכזיות. חשוב מאוד לבחור בחברה עם הסעה נוחה וממוזגת. הנסיעה המשותפת לארוע חשובה לא פחות. הנסיעה ביחד, יוצרת אווירה קבוצתית, שתתרום להרגשה טובה של האורחים באירוע. לפעמים, צריך לארגן אוטובוסים ומניבוסים מכמה מקומות בארץ.