מתי נזדקק לשמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע אשר אליו נפנה במקרים שונים הקשורים לעסקאות נדל"ן. בעת פנייה אל שמאי חשוב לבחון את השטח ואת הנתונים, ולבחור את השמאי המקצועי והמיומן, זה שיוכל לספק לנו את השירות הנצרך לנו כנדרש, בצורה יעילה ומיומנת. במקרים שונים יש לפנות אל שמאי, אשר יבצע את המשימה העומדת על הפרק כנדרש.

  • לקראת ביצוע עסקת נדל"ן – אין ספק שרכישה של נכס זהו צעד משמעותי עבור כל אחד ואחד. לפיכך חשוב לפעול בתבונה ולא למהר לבצע רכישה נמהרת שעלולה להתגלות ככושלת. בשביל להיות בטוחים בכדאיות העסקה, חשוב לפנות אל שמאי מקרקעין. הלה יבצע בדיקה של שווי הנכס ויאריך את שוויו. כך תדעו האם הנכס אכן שווה את המחיר בעדו הוא עומד למכירה. והאם העסקה אינה טומנת בחובה בעיות שונות כמו שעבוד או רישום בעלות בעייתי. בדיקה של שמאי תבטיח לכם כי הנכס אכן שווה את המחיר אותו אתם עומדים לשלם בגינו.
  • השגות להפחתת מיסוי – במקרים רבים נדרש אזרח לשלם מיסים לרשויות בגין עסקאות נדל"ן. אמנם ניתן לשלם כנדרש ולסיים בכך את העניין. אך יש בהחלט מקרים בהם פנייה באמצעות שמאי מקרקעין, אל רשות מקרקעי ישראל, תפחית באופן משמעותי את הסכום לתשלום.ביטוחים שונים
  • חוות דעת מומחה לבתי משפט – במהלך משפט המתנהל עולה לא פעם סוגיה של ערך ושווי של נכס. במקרה כזה יש צורך ששמאי מומחה יאריך את שווי הנכס וישמיע את מסקנתו בפני השופטים והצדדים.
  • סכסוכי שכנים – במקרים בהם מתגלע סכסוך בין שכנים בגין פעולות בנייה, או חילוקי דעות בכל מה שקשור למבנה המשותף, עשויה פנייה אל שמאי מקרקעין לפתור את העניין ולסייע להגיע לנקודת החלטה.
  • איתור נכסים – שמאי מקרקעין עשוי להועיל ביותר במקרה בו אדם מחפש לרכוש נכס, והוא אינו מוצא את הנכס שעונה על הדרישות שלו. שמאי מומחה יוכל להועיל במציאת הנכס הרצוי ולקדם את העסקה.
  • ייצוג בפרויקטים יזמיים – במהלך ניהול של פרויקטים שונים ותמ"א 38 יש צורך בייצוג מקצועי על ידי שמאי מקרקעין מומחה. במקרה כזה מומלץ לפנות אל שמאי מקצועי ואמין שייצג היטב ובצורה יעילה ביותר.

בנוסף לשירותים אלו ניתן לקבל שירותים נוספים אצל שמאי מקרקעין –  אומדן נכס לקראת לקיחת משכנתא, ניהול נכסים ועוד.