תכונות לא טובות לראיון: למה כדאי לדעת מה לא לעשות?
יש שיגידו שראיון הוא כמו דייט: יש לך חצי שעה לפצח את קוד הלב של המראיין שלך, ואם אתה לא מתאמץ באותו יום, אתה עלול למצוא את עצמך על הספה (ולא הכסא המשרדי). אז למה שלא נבין יחד מהן התכונות שלא עושות שירות טוב למועמד? ואם אפשר, אז גם נכין את עצמנו למקרה הנורא מכל – שיציעו לנו להתחיל עם השאלון המתחכם של המראיין.
מהן התכונות שיגרמו למראיין שלך להתכווץ באי נוחות?
מראיינים לא מחפשים תספורות מוזרות או חצאיות לא במידה, אלא דווקא תכונות חשוב לניהול עצמי ולתפקוד בסביבה מקצועית. אם נחליט לבדוק את עצמנו בשאלות, נבין מהר מה עשוי לשים אותנו בצד הלא נכון של המאזניים בארוחת הצהריים הקרובה. אז, איזו תכונה עלולה לירות לנו ברגל?
- חוסר מוכנות: האם הייתם נכנסים למבחן בלי להרשות לעצמכם שעתיים של למידה? גם לא, אז למה לא להכין את עצמכם לקראת ראיון?
- פיטפטנות מיותרת: כן, זה נחמד לדבר. אבל כשזה פוגע באיכות התשובות שלכם, אתם עלולים לשמוע את המראיין מתפעל על "קולת הפרפ רע" שלכם.
- דעות קשות על מקומות קודמים: אם אתם נוטים להתלונן על מקומות העבודה הקודמים שלכם, כדאי שתחשבו פעמיים על מה אתם אומרים – זה לא עושה רושם טוב.
- אי יכולת להקשיב: אם אתם תופסים את הראיון כמאבק חוויתי של תשובות, אתם מפספסים את המטרה. הקשבה היא מיומנות קריטית, במיוחד בעבודת צוות.
- חרדת ניהול: אם נכון למועד הראיון עמדתם בראשות צוות, אל תעיזו להציג את עצמכם כמנהיגים מבלי שתהיה לכם חוויה מאחוריכם.
שאלות שמתעוררות – מה השאלות הקשות שצריך להיות מוכן אליהם?
1. מהי התכונה הגרועה ביותר שלך?
כשהשאלה הזו תוקפת אתכם, אתם עלולים להרגיש פתאום כמו ילד קטן שחטף מכה. תחשבו על תשובה סופר כנה, אבל זו לא הזדמנות לרצות להגיש טענה על חוסר ריכוז – זה לא ישנה את דעתם עליכם.
2. איך אתה מתמודד עם לחצים?
בתשובה לשאלה הזו, אם אתם משיבים בדברכם על המאבק הפנימי במיקרוגל, אולי הגיע הזמן לרענן את הידע שלכם על לחץ בעבודה.
מה קורה אם אתה נתקע באמצע הראיון?
אין דבר מביך יותר מאשר למצוא את עצמך קופא באותו רגע קריטי. אז מה לעשות?
- לקחת נשימה עמוקה: צעד ראשון – הישארו בטוחים בעצמכם. רגע של שקט עשוי לסייע לכם לזכור מה חשבתם.
- לשתף: אפשר לומר, "רגע, אני זקוק לעוד זמן למחשבה על זה". זה לגמרי בסדר!
- שאלו שאלות: הפכו את המצב לקורס שאלות והזדקקו לדיון – זה דיאלוג בסופו של דבר.
ובנימה קלילה – מה לעשות אם המראיין לא ממש מבין אתכם?
ווידוי קטן – לפעמים קשה לספר על עצמנו בצורה חכמה וממוקדת. אז מה לעשות? נסו לשים לב לסגנון השיחה, ובמידה והמראיין נראה מבולבל, שנו טקטיקות. איך? ע"י:
- שימוש בשפה פשוטה: ההשתשפות במילים גבוהות יותר לא תקדם אתכם למקום עבודה.
- חיבור חוויות: שתפו חוויות מחייכם בכדי להמחיש את הידע שלכם בצורה מוחשית.
סיכום קצר וכמה טיפים לא ניתנים לערעור
בסופו של דבר, המטרה היא לא רק להיכנס למקום העבודה הבא אלא ליצור חיבור עם המראיין, להביא את עצמכם לידי ביטוי ולברר האם החברה זו המתאימה לכם. אם תזכרו מה לא לעשות בזמן הראיון, תוכלו להפוך את ההזדמנות הזו לעוד דייט מוצלח – צעד קטן לעבר הניצחון!
אז לפני שאתם יוצאים לדרך הבאה, בדקו את עצמכם בשאלות הללו ותמיד תהיו מוכנים לעוד שיחה?