חידושים בתחום המצלמות

חידושים טכנולוגיים בענף הצילום משפיעים על כל אחד ואחת מאתנו. אפשר לזהות אותם במצלמות של הטלפון הנייד, במצלמות קולנוע וסטילס ובמצלמות אבטחה, אבל הגיע הזמן לבדוק מה באמת מאפיין אותם. קבלו את המדריך המלא

תחום הצילום תמיד ריתק אנשי מקצוע שעוסקים בטכנולוגיה ובמדע. מאז המצאת המצלמה ועד היום ניתן לזהות שורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים מרחיקי לכת, שהגיעו לשיאם בשילוב של מצלמות איכותיות בתוך הטלפון הנייד. כיום למשל יש לכל אחד ואחת מאתנו אמצעי צילום מתקדם בהישג יד ועכשיו רק נותר לראות מה אפשר לעשות איתו.

הנה למשל כמה חידושים מעניינים שמשפיעים על כל סוגי המצלמות:

א. רזולוציית K4 – התקן תצוגה בסדר גודל של 4,000 פיקסלים משנה לחלוטין את האופי של התמונה. אם בעבר יכולנו רק לדמיין על טכנולוגיה מן הסוג הזה בתוך מצלמות אישיות, הרי שכעת מדובר על סטנדרט לגיטימי לחלוטין. החידוש הזה אמנם עדיין לא מוטמע בתוך המצלמות שנמכרות עבור הציבור הרחב, אך הוא כבר עושה את צעדיו הראשונים לעבר מרכז הבמה.

ב. חיבור לאינטרנט – מצלמה שמחוברת לאינטרנט מאפשרת שליטה מרחוק. אפשר לראות זאת במצלמות אבטחה שמתחברות לאפליקציות ומאפשרות לבעלי בתים וחנויות לראות את המתרחש מהטלפון הנייד, או במצלמות אישיות שמהן מעלים את התמונות ישירות לשירותי ענן. בנוסף, החיבור לאינטרנט מרחיב את סל התכונות של המצלמות והופך אותן למחשב חזק ועוצמתי. הוא חוסך את הצורך בכרטיס זיכרון ומקל על השימוש במצלמות אישיות לשלל מטרות חדשות.

ג. עמידות בפני מים – ברמה הפונקציונאלית, המצלמות החדשות מיוצרות מחומרי גלם מיוחדים ועמידים למים. חומרים אלו כבר קיימים בחלק מהטלפונים החכמים שמיוצרים על ידי החברות המובילות, וזה היה רק עניין של הזמן עד שהם ישולבו גם בתוך המצלמות. המשמעות היא שניתן לצלם עם המצלמות האלה בתוך המים ולהפסיק לחשוש מהשימוש בהם במהלך הטיול השנתי עם המשפחה.camera-1674614_640

מה הקשר בין החידושים הטכנולוגיים לבין מצלמות אבטחה?

ענף המיגון והאבטחה מושך הרבה תשומת לב מצד אנשי מקצוע שמתמחים בפיתוח חידושים למצלמות. הסיבה לכך היא שמדובר על ענף שרלוונטי לקהל יעד רחב, שכולל מלבד אנשים פרטיים ובעלי בתים גם חברות, ארגונים, בעלי עסקים, חנויות, מוסדות ציבור, ארגונים ממשלתיים, ארגוני ביטחון וצבא ועוד. כתוצאה מכך ישנו קשר ברור בין החידושים הטכנולוגיים המרתקים לבין מצלמות אבטחה שנמכרות על המדף.

אפשר לראות את הקשר בין המצלמות והחידושים במספר היבטים. ראשית, המצלמות היום מאפשרות משלוח הודעות קוליות וטקסטואליות באופן אוטומטי למערכות שליטה מרחוק. שנית, הן מתממשקות בקלות עם מערכות אזעקה ומשפרות את רמת המיגון. מעבר לכך, המצלמות החדשות מעבירות מידע אמיתי בתוכנת דחיסה שמסוגלת לשמור על האיכות בלי להאט את קצב העברת הנתונים מהשטח לאמצעי הקליטה של הלקוח.