קורס לימודי צורפות

לימודי צורפות מיועדים למי שרוצה לדעת איך משבצים יהלומים וכיצד ניתן לייצר תכשיטים. הלימודים פונים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים, אפשר להירשם אליהם ללא ניסיון מוקדם והם גם מקלים על פתיחת עסק לתכשיטים בעיצוב אישי. קבלו את הפרטים המלאים

צורפות היא בין המקצועות העתיקים בעולם ולאורך השנים היא עברה לא מעט שינויים. אחד השינויים המשמעותיים בא לידי ביטוי באופן העברת הידע: אם בעבר נהוג היה ללמוד את הצורפות בתוך המשפחה או במסגרת התמחות אישית בלבד, הרי שכיום יש מגוון רחב של קורסים ייעודיים. הקורסים מעניקים מגוון רחב של יתרונות והם פונים לקהל יעד נרחב.

אלו המאפיינים העיקריים של קורס לימודי צורפות:

א. תנאי קבלה – בדרך כלל אין צורך בניסיון קודם על מנת להתקבל לקורס. עם זאת, יש מסלולים למתקדמים שבהם המועמדים נדרשים להציג ניסיון מסוים או רקע אקדמי. תנאי הקבלה משתנים בהתאם לאופי המסלול ואפשר לברר אותם טרם ההרשמה.

.ב. תכנית לימודים – קורס לימודי צורפות בסיסי נפתח בהיכרות עם הכלים, המכשירים והחומרים. ההיכרות הזו היא תנאי לשיפוץ תכשיטים בעיצוב אישי ולפיתוח יכולות אישיות. במסגרת תכנית הלימודים משובצים תרגילים כמו ניסור, שיוף, סימון, הלחמה, גימור, קידוח, בנייה וכן הלאה. התרגילים נבחרים בקפידה והם מהווים חלק בלתי נפרד ממסלול ההכשרה.

ג. קהל יעד – גברים ונשים בכל הגילאים (מגיל 18 ומעלה) יכולים להירשם לקורס לימודי צורפות. הלימודים מתאימים לאנשים בעלי זיקה לעולם האופנה, למי שרוצה לדעת איך משבצים יהלומים ולמי שאוהב לעבוד עם הידיים כדי לייצר תכשיטים. בנוסף, תכנית הלימודים מעודדת יוזמה אישית ויצירת שפה סובייקטיבית לעיצוב תכשיטים מיוחדים.צילום תכשיטים

ד. מתכונת הלימודים – קורס ממוצע נמשך 60 שעות והוא מתקיים במתכונת חד שבועית. קורס מתקדם אורך 100 שעות וקורס בטכניקות מקצועיות יכול להגיע ל-180 שעות. מתכונת הלימודים גם היא נקבעת לפי אופי המסלול וסוג ההכשרה.

ה. שכר לימוד – קורס לימודי צורפות לא נכלל באקדמיה להשכלה גבוהה ולכן הוא נלמד במסגרת מכללות פרטיות. המשמעות היא פערי מחירים שנקבעים לפי אופי הסדנאות, משך הקורס וסוג התרגילים. עם זאת, העלות הממוצעת של הקורס עומדת על 2,200-4,000 ש"ח.

מה עושים אחרי הקורס ומתי אפשר להתחיל לעסוק בתכשיטים בעיצוב אישי?

הקורס מעניק יתרון בשוק העבודה והוא מתאים למי שרוצה להשתלב בחברות תכשיטים ובתי אופנה. ניתן להתחיל לעסוק בייצור תכשיטים בעיצוב אישי מיד אחרי הקורס, או לצבור ניסיון מעשי ורק לאחר מכן לצאת לדרך עצמאית.

מטרת הקורס היא לתת את ארגז הכלים המעודכן ביותר עבור קהל היעד. מי שנרשם לקורס לצורך פיתוח הידע האישי בלבד יכול גם להחליט להמשיך ללימודים מתקדמים יותר, כמו למשל טכניקות שיבוץ בשילוב אבני חן, רישום תכשיטים ובניית צירים וסוגרים.