קרקעות להשקעה – טיפים והמלצות

כאשר מדובר בתחום השקעות הנדל"ן, רבים בוחרים ברכישת קרקע באזור טוב, אשר לאחר תהליך בירוקרטי, תהיה מופשרת עבור בנייה ותניב רווחים משמעותיים. כמובן, שיש לקחת בחשבון שאת תהליך רכישת הקרקע עבור השקעה, יש לבצע בצורה הטובה ביותר, בכדי שתהליך יניב פירות בסופו של דבר ולא יהיה כישלון חרוץ.

אף על פי שתהליך זה הינו תהליך בירוקרטי ארוך בעל סיכון כלשהו, כאשר עושים אותו בצורה נכונה, צעד אחד צעד, הוא יכול להוות רווח נאה לכל אחד אשר בוחר בו.

תוכן עניינים

כיצד להשקיע נכון ברכישת קרקע?

אם אתם מתכננים לרכוש קרקע כלשהי עבור השקעה, כדאי מאוד שתדעו כיצד לרכוש את הקרקע בצורה נכונה. כך למשל, לא כל קרקע חקלאית שתרכשו, תקבל אישור עבור הפשרה לצורך בנייה בסופו של דבר. לכן, חשוב מאוד לדעת לזהות, אילו קרקעות הן קרקעות בעלות פוטנציאל משמעותי לקבל אישור להפשרה לצורך בנייה, תוך פרק זמן קצר יחסית.  הבחירה בקרקעות הקרובות לערים או לישובים מתפתחים הן קרקעות בעלות פוטנציאל משמעותי יותר לקבל אישור להפשרה.משכנתא

שנית, חשוב מאוד לבדוק ולבחון את הקרקע, בכדי לוודא שהיא ראויה עבור בנייה. קרקע אשר מכילה בקרבתה או בתוכה גורם כלשהו אשר יהווה גורם מפריע לשכונת מגורים לדוגמא, לא תהיה רלוונטית עבור אדם המעוניין לרכוש את הקרקע לצורך בניית שכונה שכזאת. כמו כן, כדאי מאוד לרכוש את הקרקע בצורה סופית, רק כאשר הדבר מתבצע מול בעל הקרקע עצמה. לא כדאי לסגור דברים מול מיופה כוח או מול כל אדם אחר. בכדי להבטיח שלא מרמים אתכם, יש לוודא מראש שאתם סוגרים את העסקה מול האדם הנכון.

טיפים נוספים לרכישת קרקע

אל תשכחו, שקרקע חקלאית אשר אתם מיעדים עבור הפשרה, אינה תהיה שווה בגודלה לצרכי חקלאות כשם שהיא תשמש לצרכי בנייה. לכן, כדאי לבדוק ולבחון היטב האם גודלה של הקרקע בתום תהליך ההפקעה שיחל לאחר תהליך ההפשרה, יהיה גודל ראוי עבורכם לצורך מטרות הבנייה שלכם בקרקע עצמה. כמובן, שחשוב מאוד לפני רכישת הקרקע לגשת אל וועדת התכנון הבניין, ברשות המקומית או במשרד מהנדסי הרשות בכדי לבדוק מהי התכנית אשר חלה על הקרקע כיום ומהן התכניות העתידיות לקרקע.

חשוב מאוד לרכוש את הקרקע, רק לאחר שמוודאים כל מה שצריך לגבי הקרקע עצמה ורק לאחר שבטוחים שבוחרים בקרקע הנכונה, אשר תקבל אישור להפשרה לצורך בנייה, תוך פרק זמן לא ארוך מדי. זכרו שכדאי להבין כמה שיותר לעומק את הנושא לפני ביצוע רכישה. הנה מידע נוסף בנושא קרקעות למכירה.