כיצד בוחרים מסכה לשיער?

לשם מה צריך מסכות לשיער ואיך בוחרים את המסכה המתאימה? על כל זאת ועוד נענה במאמר זה.

מספר מילים על מסכות לשיער

מסכה לשיער היא שילוב של חומרים להזנת השיער. השיער שלנו הוא מקבץ של תאים, הנפגע מדברים רבים ושונים במהלך חיינו, מהם אנו לא יכולים להתחמק החל בשמש, מים, חום וכדומה ועד לחומרים שונים, בהם אנו משתמשים, המסבים נזק משמעותי לשיער וגם פעולות שונות כדוגמת החלקה, פן, סלסול, צבע וכדומה. מלבד אלו, השיער שלנו מושפע גם מתהליכים הורמונליים ומתזונה לקויה ולכן הוא דורש שיקום, שהמסכה מאפשרת.

אופן השיקום

כאמור, מסכות לשיער מכילות חומרים שונים, אשר חודרים לשורש השערה, מזינים אותה ומאפשרים לה לצמוח כשהיא בריאה וחזקה יותר. חשוב להבין, שכפי שכלל תאי הגוף זקוקים לחומרים שונים כגון חמצן ומינרלים שונים, כך גם תאי השערה זקוקים להזנה כדי להתקיים.

סוגי מסכות

כפי שיש קרם פנים לעור יבש, לעור שמנוני וכדומה, כך גם יש סוגים שונים של מסכות לשיער, כאשר כל אחד מציע השלמת החומרים הדרושים לשערה בהתאם לצרכים שלה. לדוגמה, שיער שעבר החלקה זקוק להזנה אחרת מאר שיער שסובל מפגעי מזג האוויר בלבד.

סוג הבעיה וסוג המסכה

כאמור, העולם מציע לנו סוגים רבים של מסכות לשיער. חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות. מה שבטוח הוא, שחשוב להתאים את סוג המסכה לסוג השיער. לדוגמה, מסכה לשיער מקורזל לא בהכרח תתאים לשיער יבש. אם כך, כאשר אתם קונים מסכה לשיער קחו בחשבון, שהמסכה צריכה להתאים למצב השיער נכון לאותו הרגע ושבהחלט ייתכן, שתצטרכו לרכוש מסכה אחרת בהמשך, בשביל לטפל בסוג אחר של בעיה.

כיצד מתאימים?

לעתים קשה לדעת באיזו מסכה לשיער לבחור ואחת הטעויות הנפוצות היא בקשת המלצה ממכרים. הסיבה לכך שזוהי טעות היא, שכל אחד זקוק לסוג אחר של מסכה וכאמור, גם אותו אדם יכול להזדקק לסוגים שונים מסכות הזנה לשיער לאורך חייו. אם כך, כאשר אתם בוחרים לעצמכם מסכה בדקו עם עצמכם מהו הצורך של השיער שלכם ורק אז התפנו לבחון איזו מסכה תתאים.