איך למקסם את המכירות בעזרת מערכת sap c4c

כל מי שעובד במכירות מנסה למצוא את סוד הקסם, איך לגרום ללקוחות לרצות לקנות את המוצר, איך גורמים לאנשים להשקיע דווקא במוצר של החברה שלו ולא במוצר של חברה אחרת. יש שיטענו שסוד הקסם ידוע אך אם כך, מדוע אנשים לא ממהרים לקנות אך ורק מוצרים מסוג מסוים? סביר להניח שיש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על הבחירה שלהם.

מה שבטוח הוא שבשביל למקסם את אפשרויות המכירה יש צורך במערכות שונות שיעזרו בתהליך ויהפכו אותו ליותר יעיל ובטוח. מערכות כאלו נמצאות בשוק כבר שלושים וארבעים שנה, אך יש לומר שהחל משנות התשעים אנחנו עדים להתפתחותן ושדרוגן של מערכות אלו, מערכות ישנות הפכו משוכללות יותר ולצידן החלו להופיע מערכות חדשות שמציעות רעיונות אטרקטיביים כיצד למקסם את המכירות. דוגמא טובה לכך היא מערכת SAP C4C. מערכת ניהול מכירות אשר ניתן להתקין בכל עסק ובכל משרד ומטרתה להפוך את התהליך להרבה יותר נוח ופשוט ולעזור בכך למקסום המכירות.

לפני שנסביר כיצד מערכת SAP C4C מאפשרת מקסום של מכירות, הרי רצוי לומר כמה מילים מדוע מערכות לניהול מכירות יכולות לעזור במיקסום שלהן. כשאנחנו מבצעים מכירה, לא מדובר רק בשלב הסופי בו הלקוח משלם לנו ואנחנו נותנים לו בתמורה מוצר או שירות, אלא מדובר על שרשרת ארוכה שמובילה לנקודה הזאת, שרשרת שתחילתה בשני נקודות מקבילות, מצדנו מדובר בשיווק ופרסום ומצד הלקוח בהתעניינות, בירור פרטים, השארת פרטי התקשרות (יצירת ליד). זה ממשיך בתהליך יצירת הקשר שלנו איתו ובתהליך המכירה כשמקביל יש את העבודה מאחורי הקלעים, העבודה במחסן על המלאי של המוצרים וכן עבודה על ניהול החשבונות אשר מתבצעת לאורך כל הדרך.

גם לאחר שאנחנו מבצעים את המכירה, עדיין התהליך נמשך, הרי אנחנו רוצים לוודא שהלקוח יחזור אלינו, לכן אנחנו צריכים לשמור את הפרטים שלו, ליצור איתו קשר מעת לעת, להתעניין אם המוצר או השירות עומד בציפיות שלו וכן להציע לו מוצרים או שירותים נוספים שלנו. במילים אחרות תהליך המכירה בפועל, הוא פרט אחד בתוך תהליך שלם וארוך, שנמשך הרבה מעבר אליו.

כיצד מערכת SAP C4C יכולה לעזור?

מערכת זו, מעניקה למי שמשתמש בה כמה אפשרויות ייחודיות, ראשית, היא מאפשרת לשמור את כל המידע שכלול בתחום של מכירות, שיווק ופרסום במקום אחד. החל מניהול לידים, יעדי מכירות, לקוחות בולטים, ניהול יומן, ועוד.

שנית, היא מאפשרת לנו ליצור דוחות ולבדוק קצב התקדמות של מכירות, עמידה ביעדים, יצירת לידים חדשים ועוד מגוון פרמטרים שיכולים להסביר לנו את המצב שלנו והיכן אנחנו נמצאים ביחס למקום בו אנחנו מצפים להיות.

שלוש, המערכת מאפשרת למספר גורמים בחברה לעבוד במקביל, החל ממנהלי החברה, דרך מנהלי מכירות, אנשי מכירות, הנהלת חשבונות ועוד. כלומר כל המערכת עובדת ביחד בסנכרון מלא על אותו בסיס נתונים, מה שמקל על העבודה של כולם ועל קצב ההתקדמות בתהליך.