דברים שחשוב לדעת על הונאה בכרטיס אשראי

אין ספק כי הכרטיס עם הפס המגנטי, זה שכולנו שולפים לפחות פעם ביום נחשב לאחת ההמצאות הגדולות של המאה ה-20. לצד היתרונות הדי רבים – פריסת תשלומים נוחה ללא ריבית, חיוב שאינו מיידי, הלוואות, הטבות ואפילו אפשרות להנות מהלוואה דרך חברות האשראי  יש גם לא מעט חסרונות כמו למשל אבדן השליטה בשימוש בכרטיס ופתיחות לביצוע הונאות במיוחד בעולם דיגיטילי די פרוץ שבו מרבית הקניות נעשות ברשת .

אז הנה כמה דברים שחשוב לדעת על הונאה בכרטיס אשראי. ראשית, מהן שיטות ההונאה הנפוצות ביותר בכרטיסי אשראי?

  1. איבדתם את הארנק – אין כמעט אחד שלא איבד את הארנק שלו לפחות פעם אחת בחייו או לחלופין מכיר מישהו שקרוב אליו שזה קרה לו. קיימות 4 אפשרויות במצב כזה כאשר לכל צד בדבר 2 מהן. נתחיל מזה שמאבד את הארנק או את האשראי – או שהוא יעלה על זה תוך זמן קצר ויבטל את הכרטיס, מה שיפחית את הסיכוי להונאה או שייקח זמן רב עד שאותו אדם יקלוט שאכן נאבד לו הכרטיס ואז הדרך להונאה קצרה מתמיד. זה שמצא את הארנק יכול להחזיר את האבידה לבעליה או לחלופין להחליט לגנוב את כספו של זה שאיבד את ארנקו. במקרים רבים אנשים מחזיקים את הקוד הסודי שלהם בסלולארי או צמוד לכרטיס מה שמקל מאוד על הגנב. איך תמנעו מהונאה כתוצאה מאבידה או גניבה? פשוט בטלו את הכרטיס כמה שיותר מהר ואל תחזיקו את הקוד הסודי שלכם צמוד לארנק.
  2. שכפול הכרטיס – בסכום סמלי קיימת האפשרות לרכוש באינטרנט כרטיס מגנטי. ניתן לחבר בחיבור יו אס בי קורא כרטיסים אל המחשב מה שמאפשר לגנבים לשכפל כמעט כל כרטיס אשראי. איך תמנעו מזה? פשוט תשמרו על קשר עין עם הכרטיס במקומות ציבוריים כמו מסעדות, בתי קפה ותחנות דלק.
  3. רכישות מרחוק – ברגע שאתם מספקים לחנות או עסק כלשהו את פרטי האשראי שלכם, אתם חשופים להונאה. נסו שלא למסור את פרטי האשראי שלכם למקורות חדשים.
  4. הונאה ברשת – למרות ששיטות האבטחה בסליקת האשראי מוכיחות את יעילותן, עדיין יש האקרים שמצליחים לפרוץ ולשכפל את המידע. בצעו רכישו ברשת רק באתרים שאתם בטוחים כי הם מאובטחים.

הונאתם? רימו אתכם? גנבו את פרטי האשראי שלכם? התייעצו עם עורך דין פלילי גיל באיער העוסק בתחום זה.