איך לכתוב מכתב פיטורים שיגרום לכולם להרגיש בנוח? המדריך המהיר
נתחיל בשאלה פשוטה: מי אוהב לכתוב מכתבי פיטורים? כנראה שאף אחד. זה לא בדיוק השיח הכי נעים, ואי לכך, רוב האנשים לא מתכוונים להרגיש בנוח כשיש להם צורך לנסח כזה מכתב. אבל אל דאגה! במאמר הזה נביא לכם את כל הטיפים, הדגשים וההומור הנדרש כדי להפוך את התהליך הזה לקצת יותר נעים – אם לא לכם, אז בטח לאדם שיקרא אותו.
מהו מכתב פיטורים ולמה זה חשוב?
מכתב פיטורים הוא לא סתם עוד טקסט יבש, אלא מסמך שמסביר לעובד את הסיבות למעבר שלו מחדר העבודה לחדר המובטח של ביתו. זו גם הזדמנות אחרונה שלכם, המעסיקים, ליצור רושם טוב – אתם יודעים, למקרה שתצטרכו את העובד הזה בעתיד (או לחילופין, תצטרכו את "חבריו המשותפים").
לדוגמה, העובד שלך היה גיבור על בעבודת צוות, אבל משום מה עוד לא קיבלתם את החשבון על משלוח הפיצות? יכול להיות שהוא נאלץ לעזוב בגלל נסיבות אישיות? או אולי הוא פשוט לא הצליח להבין את הבדיחה על עורכי הדין? בכל מקרה, אל תשכחו שהמכתב הזה עשוי להישאר איתו הרבה אחרי שהוא עוזב.
איך לכתוב מכתב פיטורים: חמישה דברים שצריך לזכור!
- שפה נקייה וברורה: אל תעשו סיבוך. פשוט קחו את הדברים בקלות ובפשטות.
- סיבת הפיטורים: אל תתעכבו על הצדדים הרעים. אם אפשר, תהיו חיוביים.
- זכרונות טובים: אפילו אם המצב לא היה טוב, ציינו דברים חיוביים מהתקופה המשותפת.
- הצעה לעזרה: הציעו תמיכה או המלצה. זה תמיד נותן רושם טוב.
- היחס צריך להיות אנושי: אחרי הכל, יש כאן בן אדם עם רגשות.
שאלות ותשובות על מכתב פיטורים
שאלה 1: האם חייב ליידע על סיבת הפיטורים?
לא בהכרח, אבל כדאי להסביר בקצרה ולא להיכנס להסברים מפורטים מדי.
שאלה 2: האם צריך לכלול את התאריך במכתב?
בוודאי, זה חלק חשוב מאוד. תאריך הפיטורים חשוב לכל הצדדים.
שאלה 3: אפשר לכתוב מכתב פיטורים באמצעות מייל?
אם המצב מצריך זאת, אז בהחלט! וודאו שהוא מקצועי לא פחות ממכתב בכתב יד.
שאלה 4: האם מכתב פיטורים צריך להיות חתום אישית?
כן, זה נותן כבוד לעובד ולמערכת היחסים שלכם. אם אתם רוצים להרגיש חמים, הוסיפו גם משפטים אישיים.
שאלה 5: מה לעשות אם העובד מתנגד לפיטורים?
להיות קשובים, לשמוע את הצד השני ולנסות להגיע להבנה. לפעמים, זה יכול להפוך את המצב למעט יותר קל.
איך לעצב את המכתב עצמו?
עכשיו, כשיש לנו רעיונות כלליים על מה צריך להיכלל במכתב, בואו נדבר על איך הוא אמור להיראות. כמו רוב הדברים בחיים, פשוט גישו את זה." הנה דוגמה למכתב שאתם יכולים להשתמש בו כבסיס:
[תאריך] [שם המעסיק] [כתובת המעסיק] [שם העובד] [כתובת העובד] שלום [שם העובד], אני כותב לך את המכתב הזה כדי להודיע לך על הפסקת יחסי העבודה בינינו, החל מ[תאריך הפסקה]. למרות שהייתה לנו הזדמנות משותפת לחוות רגעים טובים, לצערי המצב הנוכחי מחייב אותי לנקוט בצעד זה. אודה לך על כל השנים שתרמת לנו, ואין ספק שהדברים שהשגת כדאי להילחם עבורם. אני כאן על מנת לתמוך בך במהלך המעבר ואשמח להמליץ על כישרונך במקומות שונים. מאחל לך את הטוב ביותר, [חתימה]
לאן הולכים מכאן? הגורל של מכתב הפיטורים!
לאחר שניסחתם את המכתב בצורה הנכונה, הגיע הזמן להעביר אותו. אנו ממליצים לעשות זאת באופן אישי, במקום לשגר אותו למייל או לזרוק אותו בסוף יום העבודה. כשמדובר בפיטורים, היה מנומס והכניסו זאת להקשר הנכון. בסופו של דבר, המטרה היא שהעובד יבין שהחלטתם היא לא קלה, ושהוא יילך על רקע חיובי.
סיכום: להיות מקצועיים ובני אדם
בשורה התחתונה, כתיבת מכתב פיטורים היא לא משימה פשוטה. היא דורשת איזון בין מקצועיות לבין אנושיות. כל אחד מאיתנו מרגיש עצב או מתח כשזה מגיע לפיטורים, ולכן אם תצליחו לנסח מסמך שיביע את שעבורו הכנתם את המכתב במקצועיות, זה יהווה הצלחה גדולה. העיקר הוא להרים את הראש ולהבין שבסופו של יום – מדובר בבני אדם.
ולסיום, אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות, אנחנו כאן בשבילכם – אפילו כשזה מגיע לפיטורים!