הליכי גישור גירושין לפני שרצים לבית המשפט

ויכוחים וקונפליקטים מלווים אותנו משחר ההיסטוריה השאלה איך פותרים אותם, במלחמות ומאבקים או בדרכי שלום, דבר שמקבל משנה תוקף בסכסוכים בין אנשים ובמיוחד בתיקי גירושין.

הרבה פעמים כאשר נוצר קונפליקט עם אדם אחר, אנשים פשוט רצים לבית המשפט מגישים תביעה ובטוחים שהצדק ייצא לאור, אך המציאות טופחת להם בפנים שכן לא בטוח כלל שינצחו במשפט ולעיתים הם גם יוצאים עם נזקים וצריכים לשלם לצד השני את ההוצאות הכספיות שנגרמו להם כתוצאה מהתביעה שהוגשה.

איך אומרים? אל תהייה צודק תהייה חכם, שכן לרוב בכל סכסוך כל צד רואה אותו באופן סובייקטיבי מזווית הראיה שלו ובטוח שהוא צודק.

לכן, במקום לרוץ לבית המשפט אנחנו מציעים לחשוב רגע בהיגיון ולנסות לסיים את הסכסוך באמצעות הליכי גישור שבהם יש מגשר שהוא אדם ניטראלי שאין לו שום צד לסכסוך ומכוון אתכם הצדדים לכיוון של הבנות ופתרון ללא בתי משפט.

הליכי גישור מתאימים במיוחד לבני זוג שרוצים להתגרש כאשר לגישור הזה אנו קוראים גישור גירושין, שבו שני בני הזוג מגיעים למגשר שעוזר להם, למרות המתחים והתחושות הלא נעימות, להגיע להסכם גירושין בהסכמה.

תשאלו את עצמכם, האם אתם רוצים להילחם נגד בן או בת הזוג שלכם כשברור לכם שבמלחמה כמו במלחמה אין באמת מנצחים וכולם מפסידים, במיוחד אתם והילדים שלכם או להשיג הרבה יותר מתוך מקום של הידברות והבנה.

אם החלטתם לסיים את סכסוך הגירושין בדרכי שלום , גישור זו האופציה המועדפת בשבילכם כאשר בשולחן הגישור אתם יכולים לדבר מהלב תוך שבן או בת הזוג והמגשר מקשיבים לכם ולעלות את כל הדרישות שלכם ללא חשש מהצד השני.

בלא מעט מקרים כאשר בני הזוג מנסים לדבר על הנושאים שקשורים לגירושין כמו מזונות ילדים, משמורת וזמני שהות וחלוקת רכוש, יעלה איזה נושא שיגרום לפיצוץ ומהר מאוד תעברו להטחת האשמות ואיומים האחד כנגד השני –  תשאלו את עצמכם אם זה מה שהייתם רוצים ?

בגישור גירושין גם אם יעלו נושאים שטעונים רגשית ועלולים לגרום לפיצוץ, יש מגשר שיש לו ניסיון בפתרון סכסוכי גירושין ועם הכלים שיש לו הוא ירגיע את המצב ויאפשר לכם לדבר על הנושאים האלה ממקום הרבה יותר רגוע תוך שימת דגש לשיח של פתרונות ולא שיח של מלחמות.

בעשור האחרון הליכי גישור תפסו תאוצה וכיום מדובר בהליך מרכזי לפתרון סכסוכים בין אנשים ובמיוחד בתיקי גירושין תוך שמדינות מכל העולם מעודדות בני זוג לפתור את הסכסוך ביניהם מחוץ לכותלי בית המשפט.

מיליוני זוגות מכל העולם בחרו בהליכי גישור והגיעו להסכמי גירושין ללא בתי משפט, אין סיבה שגם אתם לא תצליחו. באתר פיוס ניתן למצוא מידע רב בנושאי גישור ופתרון סכסוכים זוגיים.

בהצלחה.