המדריך למדפיס – הדפסות על קנבס

הצילום הדיגיטאלי כיום זמין באורח מופלא. כולנו מצלמים בטלפונים החכמים שלנו שזמינים בכיס או בתיק. אנחנו ישר שולפים אותם ומצלמים. יש כאלו שרק מעלים את התמונות לרשתות החברתיות. יש כאלו שבשלב מסוים מתעצבנים שהטלפון החכם שלהם עמוס בתמונות ומעבירים את התמונות מהטלפון החכם למחשב. יש כאלו אנשים שממש שולחים את התמונות להדפסה. לא תמצא בזמן האחרון הרבה כאלו אבל הם נמצאים בקרבנו. יש הפרפקציוניסטים שאפילו מדפיסים את התמונות שלהם על קנבס ומציגים אותם כתמונה בבית. הדפסות על קנבס היא הטרנד החדש בהדפסת תמונות.

הדפסות על קנבס – למה ומדוע

בד הקנבס ידוע עוד מהמאה הארבע עשרה כבד טוב שסופג את הצבעים בצורה טובה וגם מציג אותם בצורה טובה. בד קנבס הוא בד ארוג ויש הטוענים שהוא אפילו ארוג בצורה גסה ולכן הוא מיוחד ונפרד משאר הבדים. בשל צורתו זו והיכולת שלו להחזיק את הצבעים שצובעים עליו בצורה טובה, השתמשו בו כאמור כבר במאה הארבע עשרה בכדי לצייר ציורים. במיוחד ציורי פורטרטים של בני המלוכה ואנשי אצולה אחרים. הסוד שידעו אנשי המאה הארבע עשרה הוא אותו סוד של אלו שמשתמשים להציג את הצילומים שלהם באמצעות הדפסות על קנבס. הדפסת צילום על קנבס מאפשרת לצילום להפוך לתמונה. כמו התמונה שצוירה אז, על בד קנבס מתוח על מסגרת עץ, הדפסת התמונה על הקנבס הופכת את הצילום ליצירת אומנות התלויה בבית או במשרד או בכל מקום שתבחר.

שימוש במדפסות דיו אומנותיות

הדפסות על קנבס אינן יכולות להיות במדפסות רגילות. בעצם מדובר במדפסות של הזרקות דיו שיכולות לעמוד בהדפסות שכאלו. כמו כן מדפסות אלו צריכות להיות מספיק טובות בהדפסה שלהם כדי שהצבעים לא ידהו לאחר מכן. כיום חברות המתעסקות בהדפסת תמונות בכלל משקיעות ומגדישות את מרצם לפיתוח תחום ההדפסות על קנבס ומספקות בדי קנבס להדפס. יש כיום בדים ארוגים ובדים סינטטיים. יש מחסניות דיו מיוחדות שמיועדות להדפסות אך ורק על קנבס ויש מדפסות עמידות מספיק שיוכלו להדפיס ולא יישברו או יישחקו מההדפסה הראשונה או הבאות אחריה.