מעבדה לשחזור מידע: הדרך היחידה להציל מידע שנעלם מהדיסק הקשיח

כיום כל המידע שלנו מאוחסן כמידע דיגיטלי. האמצעים לאחסון מידע דיגיטלי, ובכלל זה כל המידע של עסקים, נתונים פיננסיים, קבצי מדיה ואפילו כמה כסף יש (או אין) לכם בבנק, הם על מדיה מגנטית. למדיה מגנטית המון יתרונות, מה שהופך אותה לכה שימושית, אבל בצד היתרונות הגדולים שלה ישנם גם מספר חסרונות כשהקריטי שבהם הוא כשלים לוגיים ופיסיים במדיה. נסקור כאן את הבעיה בהרחבה ונסביר כיצד מעבדה לשחזור מידע יכולה לסייע לכם לפתור בעיות מסוג זה.

מידע על מדיה מגנטית הוא מידע בסיכון

כאמור, רוב המידע כיום מאוחסן כמידע דיגיטלי ומידע דיגיטלי מאוחסן רובו ככולו על אמצעי מדיה מגנטית כגון דיסקים קשיחים (הארד דיסק), דיסק און קי, קלטות גיבוי, DVD, CD, כרטיסי זיכרון וכו'. גם המידע המצוי בסמארטפון שלכם הוא מידע דיגיטלי השמור על מדיה מגנטית.

במדיה מגנטית יכולות להווצר תקלות משני סוגים:

  • כשל פיסי – הדיסק נשרף, ראש הקריאה נשבר משימוש יתר, רטיבות וכו'.
  • כשל לוגי – כתיבה למקום לא נכון על הדיסק שהופכת את המידע ללא נגיש או טעות בטבלת הקבצים ובעצם הפיכתם של בלוקים שלמים של מידע על הדיסק ללא נגישים ולא זמינים לקריאה.

תקלות משני הסוגים עלולות לקרות באמצעי אחסון של מדיה מגנטית מכל הסוגים, אם כי ישנם כאלה שיותר רגישים לתקלות מאחרים.

כאשר אתה, כאדם פרטי או כבעל עסק, נתקל בתקלה באמצעי אחסון המידע שלך, עליך להחליט מה אתה מעדיף: לוותר על המידע או לנסות לשחזר את המידע ע"י פניה למעבדה לשחזור מידע דוגמת המעבדה המקצועית של WhereIsMyData לשחזור מידע , מסירה של אמצעי אחסון המדיה לידיהם ושחזור המידע בעלות.

קיימת גם אופציית ביניים שהיא לנסות ולשחזר את המידע שלך בעצמך ע"י שימוש בתוכנות כאלה ואחרות לשחזור מידע. חשוב לדעת שקיים סיכוי לא גבוה להצלחת השחזור עם תוכנת השחזור אולם יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון היות שלאחר הפעלת התוכנה, במידה שלא הצלחת לשחזר את המידע, הסיכויים להצלת המידע שלך במעבדה מקצועית לשחזור מידע יורדים פלאים.

כיצד מתבצע שחזור מידע מהארד דיסק (ומכל אמצעי אחר לאחסון מדיה מגנטית בעצם)

אם המידע שאבד הוא יקר ערך, מומלץ שלא לנסות לשחזר בעצמך או באמצעות חבר שמבין. הדבר הנכון לעשות הוא לפנות למעבדה לשחזור מידע. במעבדה ישנו חדר נקי, סטרילי מאבק בו פותחים את הדיסק הקשיח ומאתרים את הבעיה הן בעין והן באמצעות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. לאחר שהבעיה אותרה מתחיל הליך שחזור העשוי לארוך מספר ימים במהלכו המידע מאורגן מחדש באופן תקין על הדיסק, כך שיהיה נגיש למערכת ההפעלה. ניתן לבקש לשחזר את כל הדיסק וניתן לבקש לשחזר מידע מסויים מתוך הדיסק. במעבדות מקצועיות לשחזור מידע, אחוזי הצלחת השחזור הם גבוהים מאוד ונושקים ל 97%.

כמה טיפים חשובים למי שהמידע החיוני שלו אבד פתאום ולא ניתן לגשת אליו:

  • לא לנסות לשחזר לבד. אם המידע אכן חשוב לך, דע ששחזור מידע זה עסק למקצוענים. לא לחבר, לא לתוכנת שחזור חינמית וגם לא לטכנאי מחשבים, כישרוני ככל שיהיה. הנזקים שגורם תהליך שחזור חובבני קשים יותר לתיקון מאשר כל נזק אחר.
  • קרתה לך תקלה בשרת הארגוני? סביר להניח שמדובר במערך רייד. אסור לתת למערכת לעשות rebuild. עצור אותה באופן מיידי. כבה את השרת והתקשר למעבדה לשחזור מידע לקבלת הנחיות.

גיבוי – ניתן לגבות על דיסק חיצוני וניתן לגבות על ענן. העיקר לבצע גיבויים דחופים ומקיפים של המידע שלך.