מטבחים ופינות אוכל – הלב של הבית

הסלון, חדר השינה, השירותים והמקלחת, כל אלו חשובים וכבודם במקומם מונח, אך הלב החי והפועם של הבית הוא ללא ספק המטבח, ויד ימינו – פינת האוכל. אם אתם רוצים תחושה נעימה בבית שלכם, השקיעו בשני חדרים אלו, ומהר מאוד תגלו עד כמה הבית שוקק ונעים.

פינות אוכל מזמינות ומפנקות ומטבח נקי ונוח לעבודה הם הבסיס לכל בית שמח, וההזדמנות שלכם להוסיף קצת צבע ושמחה לחיי היום-יום, בשיפוץ או החלפת רהיטים פשוטה שתשדרג לכם את הבית ואת החיים.

תוכן עניינים

בוחרים מטבחים ופינות אוכל

בין אם אתם בעיצומו של תהליך עיצוב הבית החדש שלכם, מחפשים ריהוט חדש לשדרג את הקיים, או פשוט לפני שיפוץ, לבחור ממגוון המטבחים ופינות האוכל שקיימים בשוק היום זה לפעמים אתגר לא קטן. אינספור עיצובים ורעיונות עומדים על הפרק, ואפשר בקלות ללכת לאיבוד.

כשאתם ניגשים למלאכת הבחירה ראו לנגד עיניכם כל הזמן שני דברים – פונקציונאליות ואווירה. בעוד שמטבחים חייבים להיות פונקציונאליים ונוחים במיוחד לשימוש, הרי שפינות אוכל חייבות להיות נוחות ומזמינות לישיבה ושהות ממושכת.

כשאתם מתבוננים, מדמיינים, בוחנים ובודקים רעיונות לעיצוב המטבח ופינת האוכל שלכם, זכרו את שני הקווים המנחים הללו בכל עת, ואל תבצעו פשרות בנושאים אלו, לא לצרכי דקורציה, ולא לצרכים אחרים. על הכול אפשר להתגבר, אך אם המטבח לא נוח לעבודה ופינת האוכל לא מזמינה, פספסתם, וחבל.

דגשים חשובים בבחירה

כשאתם בוחרים מטבח ,התאימו אותו לשימוש שלכם, ולא לקונספט שימושי שלא מדבר באמת לעשייה היום-יומית שלכם. אם אתם אוהבים מאוד לאפות, ועושים זאת דרך קבע, השאירו מקום לתנור גדול, ובנו סביבו את המטבח.

אם אתם משפחה גדולה או הולכת ומתרחבת, הרי שמקרר גדול הוא עניין של חובה, וכדאי גם להשאיר מקום למזווה או להרבה ארונות.

בפינת האוכל שלכם חובה שהכיסאות יהיו נוחים מאוד, ולא רק דקורטיביים. השולחן צריך להספיק בגודל, והתאורה היא עניין שמשפיע בצורה ישירה על החוויה. התאימו אורות לסוגים שונים של אווירה – ארוחה משפחתית גדולה כמו ארוחת חג, או ארוחה אינטימית ושקטה, וכך תדאגו לפונקציונאליות במטבח ולנוחות בפינת האוכל.