ניכיון שיקים פרטיים – מה זה אומר?

המושג "ניכיון שיקים" הוא מושג שבעלי עסקים רבים מכירים היטב. פעמים רבות לבעלי עסקים אין ברירה אלא לקבל שיקים דחויים מלקוחות. אותם שיקים נערמים אצל בעל העסק, ומצטברים לסכומים גדולים מאוד. בינתיים, בזמן שהוא לא יכול להפקיד את השיקים הללו, המינוס שלו בבנק גדל והחובות מצטברים ולכן החשיבות של להפוך את אותם שיקים לכסף מזומן הופכת להיות הרבה יותר גדולה. במקרים כאלו, ניקיון שיקים הוא הפתרון הטוב ביותר עבור בעל העסק. הבנק למעשה לוקח את השיקים הללו, ומעניק במקומם כסף מזומן לבעל העסק (כמובן, בניקיון עמלה), כך שהוא יכול להיפטר מכל השיקים הדחויים ולקבל את הכסף המזומן שהוא זקוק לו.

איך זה עובד עבור האדם הפרטי?

בניגוד לבעל עסק, לרוב לאדם פרטי אין כמות גדולה של שיקים דחויים, כך פעמים רבות, אם יש לו כאלו, האפשרות של להפוך אותם לכסף מזומן יכולה להיות מצויינת בשבילו. קחו לדוגמא זוג שזה עתה התחתן, ותכננן לשלם את כל ההוצאות – הצלם, האולם, התקליטן, סלון הכלות ועוד, הכל מהכסף שקיבל כמתנה מהאורחים באירוע. זוג שכזה, במידה ויגלה כי יש לו שיקים דחויים רבים בין המתנות, עלול למצוא את עצמו בבעיה קשה בתשלומי ההוצאות השונים על החתונה. לכן, במקרים כאלו הם יכולים להזמין שירותי ניכיון שיקים פרטיים, לקבל את כל הכסף במזומן ולכסות את כל ההוצאות ללא כל בעיה.

היתרונות של ניכיון שיקים פרטיים:

היתרונות של ניכיון שיקים פרטיים הינם רבים, והעיקריים שבהם:

  • ביצוע ניכיון לשיקים פרטיים מאפשר לאדם הפרטי להימנע מחובות או הגעה למינוס בבנק, בעקבות תשלומים מעסק או מאדם פרטי אחר למועד דחוי.
  • ניכיון שיקים פרטיים למעשה מעניק לאדם כסף מזומן שלא ציפה לו במועד זה, ויכול לא רק לכסות את החובות שלו אלא גם לאפשר לו מרווח נשימה ואפשרות לנהל את חייו מבחינה פיננסית בצורה הרבה יותר טובה.
  • אין צורך לשמור את הצ'ק ולחשוש מכך שתשכחו להפקיד אותו בזמן (בייחוד בצ'ק למועד פירעון רחוק מאוד).

יתרונות אלו הינם חשובים מאוד לאנשים רבים ולכן, כיום ניתן לראות הרבה יותר לקוחות פרטיים אשר פונים לביצע ניכיון שיקים וכך מעניקים לעצמם יתרון פיננסי חשוב ואפשרות ליהנות מכמה שיותר כסף נזיל לשימוש יום יומי.

 

כמובן, בכדי לבצע זאת חשוב לפנות אל חברה מקצועית ומוסמכת בתחום אשר מבצעת את הפעולה באופן חוקי לחלוטין.