כיצד מבצעים סקרים פוליטיים

סקרים פוליטיים הם חלק בלתי נפרד מכל קמפיין פוליטי שמתקיים בארץ ובעולם. בשנים האחרונות, אנשים רבים רוצים לדעת כיצד מבצעים סקרים פולטים, מה מניבים הסקרים, וכיצד מבצעים סקרים על הצד הטוב ביותר.

מלבד האנשים הפרטיים, גם מתבודדים לבחירות ארציות, מקומיות לראשי ועדי עובדים יודעים כי סקרים פוליטיים הם לעיתים רבות המפתח להצלחה בבחירות. לכן, במאמר הבא, נסביר לכם באופן כללי על בדרך לבצע סקר פוליטי.

לפני שנבין כיצד מבצעים סקרים פוליטיים, חשוב לדעת כי לסקרים פוליטיים תפקיד חיוני במערכת הבחירות, וזאת משום שהם מסייעים למתמודדים לדעת מה חושב קהל הבוחרים ומכאן להפוך את המידע לחלק חשוב בהתמודדות.

לפי חברת הסקרים גיאוקרטוגריפה, התוצאות של הסקרים מסייעות להבין את דעות הציבור ואת התלבטויותיהם, ועם האינפורמציה הזאת מתכננים המועמדים את מהלכיהם הבאים.

על מנת לערוך סקר פוליטי נכון חשוב להתרכז בשאלות בסוגיות עקירות שיספקו מידע למתמודדים.

להלן הסוגיות והשאלות:

  • מידת ההכרות של הציבור עם המועמד
  • מה היחס של הציבור למועמד
  • היכן המועמד מוכר – באיזה אזורים גיאוגרפיים הוא מוכר יותר ופחות
  • היכן המועמד אהוב יותר והיכן פחות
  • מיהם המתחרים של המועמד ומי תומכיהם
  • מי יהיה מוכן לסייע להתמודדות ולקמפיין
  • מה המאפיינים של התומכים במועמד ומהם המאפיינים של המתנגדים
  • אילו בעיות ישנן עם המועמד או עם הקמפיין שלו

לאחר בדיקת כל השאלות הללו ועוד עם קהל הבוחרים – מנתחים מומחי הסקרים את התוצאות ומנסים להבין מה מעורר התנגדויות למועמד ומה מעורר תמיכה.

המומחים ומנהלי הקמפיין בודקים האם יש צדדים באישיות של המועמד שנחשבים בעייתיים, האם יש משהו מרתיע בעברו של המועמד, היכן יש להשקיע יותר ולאיזה קהל צריך לפנות וחשוב מכל – לאילו אחוזי הצבעה יש לצפות ביום הבחירות.

כיצד עוד מסייעים סקרים פוליטיים למועמדים?

סקרים פוליטיים ברגע שהם מנותחים נכון ובצורה יעילה, מספקים למעמד כוח רב. המידע שניתן באמצעות בסקרים, יכול לקבוע את סיכוי המועמד להיבחר, והוא מסייע להגביר את סיכויי המועמד דרך פעולות הננקטות לאחר הסקר.

מדוע חובה לבצע סקר פוליטי בזמן בחירות וגם לפני הבחירות?

סקר פוליטי תפקידו לתת תמונה ברורה יותר על העבר ההווה ועתיד. ללא סקר פוליטי מסע הבחירות של המועמד יהיה קמפיין שכולו מבוסס על השערות וניחושים, וסיכויי ההצלחה של המתמודד יהיו נמוכים מן הרגיל.