קרנות גידור

רבים נתקלים במושג 'קרנות גידור' כאשר הם מתעניינים בהכרת הקרנות ואפיקי ההשקעה השונים. מאמר זה יעזור לכם להבין בצורה הברורה והפשוטה ביותר מהי קרן גידור והאם מדובר על צורת ההשקעה המתאימה לכם.

מהי קרן גידור?

המטרה של קרן גידור כמו של רוב הקרנות היא רווח משותף. כאן מדובר על גוף שבו אנשים פרטיים מחליטים על סכום השקעה כולל שיוביל לרווח. יש הבדל בין קרנות גידור לבין קרנות נאמנות וקרנות נוספות, שכן בניגוד אל קרן נאמנות שמשקיעה בכל מיני נכסים פיננסיים וממתינה שהערך שלהם יעלה, המטרה של קרן גידור היא להרוויח בכל מצב ואין זה משנה אם השוק נמצא בירידה או עליה. לכן, מדובר כאן על קרן בסיכון גבוה המתאימה רק לאנשים בעלי ממון ובעלי יצר הרפתקני. האנשים שמנהלים את קרנות הגידור הם אלו שאחראים על האסטרטגיות השונות והיישום של הרווחים ונקראים מנהלי קרנות גידור.

האסטרטגיות והסיכונים

יש אסטרטגיות רבות בהן יכולים לנקוט על מנת לייצר רווחים בקרנות גידור. אחת מהאסטרטגיות המוכרות ביותר ואלו המשויכות אל קרנות גידור היא אסטרטגיית הלונג שורט.  כאן מנהל הקרן קונה נכס ומוכר נכס אחר בעל אותם מאפיינים (בחסר). הנכס הבכיר תמיד ישיג תשואה עודפת לעומת הנכס האחר. חשוב לדעת כי המטרה של כל מנהלי קרנות גידור היא להעצים את הרווחים אך יש לקחת בחשבון כי הם לוקחים גם סיכונים משמעותיים ביותר שיכולים להוביל להפסדים. יש מנהלי קרנות שבעבר ניסו להרוויח מכל מיני משחקים של ריביות וזאת בעקבות ניצול הזדמנות של משבר ההלוואות ונפלו משום שהתברר כי לקוחות הפסיקו לשלם את ההלוואות.

מנהלי קרנות גידור

מנהל קרן גידור חייב להיות אדם עם ניסיון כלכלי עשיר ומוכח בשטח. המטרה העיקרית של מנהלי הקרנות היא לייצר תשואה גבוהה מאוד עבור שאר המשקיעים הכלולים בקרן הגידור. התמורה של מנהלי קרנות גידור היא בדרך כלל שכר גבוה וכעשרים אחוזים מהרווחים.