איך לבחור מנהל השקעות

תיק ההשקעות שלכם הוא הבייבי שלכם. אתם רוצים שיגדל ויתחזק לאורך השנים כאשר אתם יודעים כי אתם שמים אותו בידיים מנוסות ומקצועיות יותר משלכם, וכאשר אתם הולכים לישון בלילה או נמצאים ביום עבודה מלא במשימות, מנהל ההשקעות שלכם עמל על כך שתיק ניירות הערך שלכם יעשה ביצועים מרשימים שיעזרו לכם להמשיך להתנהל עם השגרה היומיומית ללא כל דאגה.

אז איך יודעים כי מנהל ההשקעות בו בחרנו הוא האחד שייקח את תיק ההשקעות וידע לנהל אותו ואת הכסף היקר שלכם בצורה הכי טובה? להלן כמה דברים חשובים שיש לשים אליהם לב טרם סגירה של חוזה עם מנהל השקעות בבנק, פרטי או בחברת השקעות.

הניסיון עושה את ההבדל – לא הייתם רוצים כי הגורם אליו אתם פונים במטרה למקסם את הרווחים של הכסף שאותו אתם מעוניינים להשקיע הוא אדם שאך זה הרגע מחל את צעדיו הראשונים בתחום. חשוב כי את הכסף שלכם ינהל אדם בעל ניסיון ומוניטין חיובי בתחום שוק ההון. תמיד בדקו מי הוא האדם שמחליט לגבי בניית תיק ההשקעות שלכם.

כסף מביא כסף – בדקו מהן העלויות שאותן אתם צריכים לשלם בעבור השירותים שאותם אתם מקבלים עבור הניהול של תיק ניירות הערך שלכם, גם אם מדובר באנשים מקצוענים עם מוניטין רחב שנים עדיין אין זה אומר כי אתם לא יכולים להתמקח עבור המחיר הכי טוב שאתם יכולים לקבל עבור ניהול התיק שלכם כאשר יש להסתכל במבט כולל על כל היתרונות שמביא מנהל ההשקעות אל מול העלויות שהוא דורש.

שמחים לשרת אותך – זה נכון שכל המטרה של העברת ניהול תיק ההשקעות אל מנהל ההשקעות היא התעסקות מינימלית שלכם בתיק ההשקעות, אבל אין זה אומר כי אתם לא יכולים לקבל מידע לגבי ביצועים ומענה לשאלות בנוגע לתיק באופן זמין ומקצועי שגורם לכם להבין כי אתם נמצאים בידיים טובות. וודאו כי יש לכם תמיד את האפשרות להתעדכן בצורה מלאה ועצמאית גם כאשר מנהל תיק ההשקעות אינו זמין.

הזירה של המקצוענים – תחום שוק ההון אינו מתאים לאלה שבעלי לב חלש. זהו שוק תזזיתי שבו התנודות הן מהירות וההשקעות בתיק צריכות להיות בנויות על הבנה מעמיקה של התחום יחד עם חושים מאוד מפותחים בביצוע פעולות תחת אלמנט של לחץ. וודאו כי מנהל ההשקעות שלכם הוא לא פחות מכריש בזירה של מסחר שמצריך יכולות ביצוע גבוהות בכל תיק השקעות.