איך לבחור תוספי תזונה

שוק הוויטמינים של ימינו, מלא בתוספי תזונה שאמורים להקנות בריאות תוך קיום אורך חיים איכותי יותר. בתחום תוספי התזונה, ישנם מגוון תוספים שפעמים רבות יכולים לגרום לנו לבלבול בכל הנוגע לתוסף התזונה שמתאים לנו מכל, ובנוסף, פעמים רבות הרכישה לא מתאימה לסוג תוסף התזונה שאתם זקוקים לו.  אז כיצד נדע איך לבחור תוספי תזונה? התשובות בהמשך.

בכל הנוגע לבחירת וויטמינים ותוספי תזונה, חשוב לדעת כי תוסף תזונה יש להתאים לחוסרים בגופכם. ויטמינים שונים מתאימים לבעיות ספציפיות כמו בעיות במעיים, מחסור בברזל, באבץ, בויטמין D , C  ועוד.

מי שסובל מחוסר ברזל למשל, כדאי שייטול לאחר המלצה, ויטמין B. לויטמין B שמונה סוגים שונים שמסייעים לכלל מצבים בריאותיים. סוגי הויטמינים הינם B1B2B3B4B5B6, B7, B9,. הויטמינים השונים מסייעים בחילוף חומרים, בגדילה ומחסור בדם, לעיכול תקין ויצירת אנרגיה, מחזקים את הזיכרון, מונעים כאבי ראש ונדודי שינה, ישנם סוגים של ויטמין B שמעולים לפעולות העצבים ומערכת החיסון, וישנו סוג של ויטמין B המונע נשירת שיער ומסייע לעור הפנים.

אבץ הוא עוד ויטמין נהדר שמתאים בעיקר למי שסובל מנשירת שיער, ציפורניים חלשות ואנמיה. האבץ חיוני גם לחיזוק מערכת החיסון, וניתן למצוא אותו גם בתוספי תזונה וגם במאכלים שונים, כמו: בגרעיני דלעת, בתרד, בקטניות ועוד.

אומגה 3 הינו ויטמין שצבר פופולאריות לאחרונה והוא מסייע בעיקר נגד דלקות, תורם להתפתחות תקינה של עוברים, משפר ספיגת סידן במערכת העיקול, מסייע לבעיות בדרכי השתן, עוזר נגד כאבי פרקים, לאקנה, פסוריאזיס, מונע נזלת כרונית, מבטל כולסטרול רע, עוזר לשינה רגועה יותר, מתאים לבעיות כשב וריכוז, מאזן את רמות הזוכר בגוף, משפר את בריאות העור והשיער.

אז כיצד מחליטים איזה ויטמין מתאים לנו?

על מנת לדעת כיצד לבחור תוספי תזונה, חשוב לבדוק מה חסר לנו דרך בדיקות דם אותם ניתן לבצע בקופות החולים. לאחר מכן יש להתייעץ עם רופא המשפחה שיגיד לכם מה חסר לכם, או עם אדם המתמחה בוויטמינים. אם תרצו לבחור לבד את הויטמינים שלכם, תוכלו להיכנס אל חנויות ויטמינים מקוונות ולהבין מהו הוויטמין המתאים לכם מכל. בדרך כלל תוכלו גם דרך האינטרנט לקבל הסבר מקיף על כל ויטמין, למי הוא מתאים, ומה הוא מגיע למנוע או לחזק.