החשיבות של מעצור לדלת

כשמצטרף ילד חדש למשפחה, לא משנה אם זה ילד ראשון או ילד רביעי, אנחנו חרדים שמא, רגע אחד בו אנחנו לא נשים לב, ויקרה לו משהו. לכן אנחנו מקפידים כל הזמן לשים לב אליו, לראות איפה הוא נמצא ומה הוא עושה. אך לעיתים זה לא מספיק, ואנחנו צריכים גם להתקין מתקנים שונים, בטיחותיים, אשר מטרתם למנוע מהילד להיפצע ולהיפגע.

דוגמא טובה למתקן שכזה הוא מעצור לדלת. כמו שאנחנו יודעים, גם מהניסיון שלנו כמבוגרים, ברגע אחד של חוסר תשומת לב, אנחנו עלולים לסגור את הדלת על היד שלנו ולקבל מכה מאוד לא נעימה. זה קרה לכל אחד, לא פעם במצבים שונים. בתור מבוגרים אנחנו יכולים להתמודד עם זה בצורה יחסית פשוטה, אנחנו שופכים מים חמים על המקום ואחרי כמה רגעים הוא נרגע. בסיכומו של דבר היד שלנו מספיק חזקה להתמודד עם כאב כזה, למרות שזה לא נעים.

אצל הילדים המצב שונה מן הסתם. אצל ילד היד עדיין לא חזקה מספיק, היא רכה ועדינה, סף הכאב שלו שונה מאשר אצל מבוגר, כל מכה משפיעה עליו ותגרום לו כאב, אי נוחות, תחושה מאוד לא נעימה. לכן אנחנו צריכים להשתמש באלמנטים שונים אשר ימנעו ממנו להגיע למצב בו הוא סובל מכאב שכזה. אסור לנו להסתפק רק בזה שאנחנו נקפיד לשים לב זה חייב להיות משהו מעבר, והמשהו הזה הם אלמנטים שיכולים לעזור לנו, ולכן אפשר להבין את החשיבות של מעצור לדלת.

מה זה מעצור לדלת וכיצד הוא בנוי

מעצור לדלת הוא כלי שמונע מהדלת להיסגר לגמרי. שמים אותו אך ורק בדלתות פנימיות, מאחר ומן הסתם הדלת החיצונית חייבת להיסגר לגמרי. נהוג לשים את זה בכל הדלתות בבית. המעצור יכול להיות בנוי במספר צורות, הוא יכול להגיע בדמות גומי קטן בקצה של הדלת שמונע ממנה להיסגר עד הסוף, מגנט אשר מותקן בדלת ובקורה ובכך משאיר רווח קבוע ביניהם, מעצורים אחרים נדבקים לרצפה באחד מצדדיה של הדלת ומונעים ממה להיסגר, אפשר גם להתקין בדלת עצמה מעצורים, במקום בו מותקן המנעול או הצירים, וכך הדלת לא נסגרת. חשוב לציין שמעצורים כאלה נחשבים איכותיים יותר מאחר ובשביל שהם יתפרקו צריך להשתמש במברג, בדיוק כמו שהרכבנו אותם.

לסיום, מעצור לדלת הוא דבר מאוד חשוב לבטיחות הילד ולכן חשוב להקפיד להתקין מעצורי דלת בכל אחת מדלתות הבית וכך נימנע מהילד להיפצע.