5 טיפים לחיסכון בביטוחים

רובנו משלמים אלפים אם לא עשרות אלפי שקלים על ביטוחים בשנה. ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטוחי בריאות פרטיים, ביטוח סיעודי, נסיעות לחו״ל – אלו הם רק חלק מהביטוחים אותם אנו מבצעים. אז הנה לפניכם 5 טיפים לחיסכון בביטוחים.   באתר של ביטוח לאומי תמצאו עוד מידע בנושא.

1.מה הכרחי ומה מיותר?

לעתים חברות הביטוח וחברות ציבוריות שונות ״מנצלות״ את תמימות הדעת של הציבור ״ותופרות״ לנו ביטוחים שבכלל אין אנו יודעים מה המשמעות שלהם ובטח שלא זקוקים להם. דוגמא מצויינת לכך היא שעד לא מזמן, טרם החלה הרפורמה בתחום הסלולאר, היינו משלמים עשרות שקלים בחודש על ״שירות תיקונים״. סוג של ביטוח למקרה שהפלאפון שלנו נהרס. היום, עם עידן המעבדות, שירותי התיקונים הפכו זולים, כך שמי בכלל זקוק לביטוח שכזה? ובכן אנו ממליצים לכם בחום לעבור על הוראות הקבע הן בחשבון הבנק שלכם והן בכרטיס האשראי ולבדוק על איזה ביטוחים אפשר לוותר וכך לחסוך בעלויות החודשיות שלכם.

2.  הבדלים בין הביטוחים

בתחום הבריאות והחיים יש המון סוגים של ביטוחים, חלק מהסעיפים בביטוח אחד חופפים לביטוח אחר ולכן שווה לעשות בדיקה מקיפה ולהבין בדיוק על מה אתם משלמים חודש בחודשו. ביטוח בריאות פרטי, ביטוח סיעודי, ביטוח מחלות קשות, ביטוח חיים, ביטוח נגד אבדן כושר עבודה ועוד.

בדקו את הסעיפים המפורטים תחת הפוליסה וכך תוכלו לדעת בדיוק על מה אתם מכוסים. לפעמים ניתן לבטח ביטוח אחד זאת משום שהסעיפים המרכזיים שלו בכלל לא רלוונטיים אלינו או לחלופין מכוסים בפוליסה אחרת. בהקשר הזה, כן כדאי ומומלץ להשקיע בביטוח סיעודי שכן ביטוח זה מחייב את חברת הביטוח לשאת בהוצאותיו של המבוטח במידה והוא הופך לסיעודי. מידע נוסף על תביעות סיעוד תמצאו במדריך הזה.

השוואת ביטוח

3.  השתתפות עצמית

רוב הפוליסות מחייבות אותנו במה שמכונה ״השתתפות עצמית״. פעמים רבות בכלל לא שווה לנו להפעיל את הביטוח ואנו פותרים את הבעיה בעצמנו, אך כדאי לבדוק לפני שאתם חותמים ומשלמים על הפוליסה, מה גובה ההשתתפות העצמית ורק אז להחליט.

4. השוואות מחירים

בישראל יש עשרות אם לא מאות סוגים של חברות המבטחות את הציבור לקשת רחבה של ביטוחים. אנו ממליצים לכם להיעזר באתר אינטרנט שיסייע לכם בתהליך השוואת מחירים בין כמה חברות או לחלופין לבצע את ההשוואה בעצמכם. לעתים מדובר בחיסכון של אלפי שקלים בשנה וחבל.

5. האותיות הקטנות

קראו את האותיות הקטנות בכל פוליסה ופוליסה. לעתים מה שכתוב למטה עלול לגרום לכם לרצות לבטל את הפוליסה ולעבור לחברה אחרת.

 

למידע נוסף על ביטוחים שונים.