עד כמה כדאי להשקיע בקניית נכס למטרות רווח?

האם באמת כדאי לקנות נכס בארץ או בחו"ל למטרות השקעה? האם השקעה בנכסי נדל"ן מהווה אופציה מועדפת על פני השקעות בשוק ההון או באמצעות חסכון ארוך טווח בבנקים? ובכן, מומחים רבים בתחום ההשקעות בדקו את הנושא, ולטענתם כדאי להשקיע בקניית נכס למטרות רווח, כאשר כיום עדיף לרכוש נכס בארה"ב בגלל סיבות אותן נפרט בהמשך.

כדאי לקנות נכסים להשקעה

אמנם יש מומחים הטוענים כי קיימת סכנת בועת נדל"ן בארץ, אך המציאות מוכיחה כי רוב המשקיעים שרכשו בשנים האחרונות דירות להשקעה נהנים כרגע מעלייה משמעותית בערך הנכס שלהם, והם זוכים לתשואה גבוהה בהרבה בהשוואה לאפיקי השקעה אחרים. בשנים האחרונות הבורסה תנודתית במיוחד, קיים סיכון גבוה לכסף המושקע בשוק ההון, ואין טעם להשקיע בחסכונות ארוכי טווח בבנקים בגלל הריבית האפסית במשק. לכן, אופציית ההשקעה בקניית נכס נחשבת למועדפת ולמשתלמת ביותר על פני החלופות.

מהם היתרונות להשקעות בנדל"ן?

כאמור, בפני המשקיע הישראלי עומדות כמה אלטרנטיבות, השקעת הכסף בשוק ההון, תכניות חסכון בבנקים, השקעה בעסק חדש או בהרחבת הפעילות העסקית בחברה קיימת, השקעות נדל"ן. אם בעבר היה נהוג להשקיע כסף פנוי בתכניות חסכון בבנקים, הרי כיום אפילו הבנקים לא טורחים לשווק אופציה זו. ישנם יועצי השקעות הממליצים על אג"ח או פתיחת תיק השקעות הכולל מניות ומט"ח, אך הסיכון יחסית גבוה, מחייב ידע וזמן רב. לכן, האלטרנטיבה המשתלמת ביותר עבור המשקיע הישראלי היא רכישת נדל"ן.

השקעה בנדל"ן מקנה יציבות ומבטיחה תשואה גבוהה בהרבה משאר האפשרויות, אך יש לבחור בחוכמה את הנכס וחשוב לזהות מקומות בהן השוק מציע פוטנציאל רווח גבוה. מאחר וכיום מדיניות הממשלה היא להקשות על משקיעים לרכוש נכסי נדל"ן בארץ, הפתרון המשתלם ביותר הוא להשקיע בנכסי נדל"ן בחו"ל. ניתן לרכוש נכסים מניבים בברלין, לייפציג, ערים נוספות באירופה, או לחלופין לרכוש נדל"ן ביעדים אטרקטיביים בארה"ב.

תשואה גבוהה

כל משקיע מעוניין למקסם רווחים ותשואה, לכן השקעה בנדל"ן נחשבת לטובה ביותר. עם זאת, בשנים האחרונות מחירי הנדל"ן בארץ צומחים מעלה במהירות, לכן קשה יותר לרכוש נכס להשקעה בישראל למרות שניתן עדיין למצוא נכסים במחיר אטרקטיבי בפריפריה. עם זאת, במידה והמשקיע זקוק לגייס הון מהבנק כדי להשקיע הרי השינוי במיסוי על משקיעים וההגבלות החדשות של בנק ישראל מונעים מרבים אופציה זו.

למעשה, במחיר של דירת 3-4 חדרים בארץ ניתן לרכוש כמה נכסי נדל"ן בארה"ב וליהנות מתשואה קבועה וגבוהה שלא ניתן להשיג בארץ. השקעות נדל"ן בחו"ל נחשבות כיום למשתלמות במיוחד כיוון שניתן לרכוש מגוון נכסים מניבים במחירים זולים ובמיקומים אטרקטיביים בהם יש ביקוש גבוה לשכירות. יש לציין כי כלכלת ארה"ב מתאוששת במהירות ומחירי הנדל"ן החלו לעלות מחדש, אך מאחר והאמריקאים אינם ממהרים לקחת משכנתאות והם מעדיפים לשכור דירות ובתים, הרי עבור המשקיע הישראלי נוצרה הזדמנות חד פעמית לרכוש נכס זול ולקבל שכירות גבוהה לאורך זמן.

לכן, אופציית ההשקעות בנדל"ן בחו"ל קורצת לרבים מהמשקיעים בארץ, עם זאת חשוב לקבל ייעוץ וליווי מקצועי על ידי חברה המתמחה בנושא, ומציעה שירות מקיף משלב איתור הנכס, דרך השבחתו וכלה בהשכרה וניהול שוטף של הנכס.