ניהול קופת גמל אישית – כל היתרונות

ניהול קופת גמל אישית הינו מצב בו אדם בוחר לנהל את כספיו בקופת הגמל שלו, בניגוד לניהול הכספים באמצעות בית השקעות העוסק בכך. באופן זה, יכול האדם המנהל את קופת הגמל האישית שלו לשלוט באופן מלא בכל הנוגע לכספים הקיימים בקופה, וזאת מבלי להיות כפוף לשום התערבות חיצונית כלשהי. את קופת הגמל ניתן לנהל באופן אישי לחלוטין, או לחילופין, באמצעות מנהל תיקים כגון ניל שוקי הון, הפועל על פי ההנחיות של החוסך באופן מלא. הרי לפניכם מספר יתרונות משמעותיים לניהול קופת גמל אישית.

חסכון בתשלום על דמי ניהול

קופת גמל רגילה, כלומר – כזו המנוהלת על ידי בית השקעות כלשהו, דורשת דמי ניהול מסוימים (העניין משתנה, כמובן, בין בית השקעות אחד לאחר). כלומר, כל אדם שקופת הגמל שלו מתנהלת על ידי בית השקעות ולא באופן עצמאי, משלם תשלום כלשהו לאותו בית השקעות. ניהול קופת גמל באופן אישי, מאפשרת לאדם לחסוך את דמי הניהול הללו. אין ספק כי על בסיס חודשי, אותם דמי ניהול שחוסך האדם המנהל בעצמו את קופת הגמל שלו אינם מורגשים כל כך. עם זאת, במרוצת השנים, הכסף הנחסך על ניהול קופת הגמל עשוי להצטבר לסכום נאה. מסיבה זו, אנשים רבים המבינים בהשקעות בוחרים לנהל את קופת הגמל שלהם באופן אישי.

שליטה מלאה על ניהול הכספים

לאדם המנהל בעצמו את קופת הגמל שלו ישנה שליטה מלאה על הכספים, על התזרים שלהם ועוד. עניין זה יעיל במיוחד עבור אנשים אשר עובדים כעצמאים, או לחילופין – עבור אנשים בעלי ידע נרחב בניהול כספים והשקעות. באופן זה, יכול האדם המנהל את קופת הגמל שלו לבחור היכן הוא מעוניין להשקיע את הכסף שנצבר לזכותו, עניין המסייע לו בהתאמת רמת הסיכון של הכספים לכזו אותה הוא מוכן ורוצה לקחת.

התאמת ההשקעה למועד הצפוי למשיכת הכספים

אחד היתרונות הבולטים ביותר בניהול קופת גמל באופן עצמאי, הינה היכולת לבחור היכן ומתי להשקיע את הכספים, וזאת בהתאם לזמן המשוער שבו נרצה למשוך אותם. כלומר, אם אדם בן 30 יודע כי לפניו ישנן 30 שנים בהם לא ירצה למשוך את הכסף הקיים בקופת הגמל, הוא עשוי לבחור להשקיע את כספו באופן שונה מאדם בן 55 המעוניין למשוך את כספו מקופת הגמל בעוד כ- 5 שנים, כמו שמוסבר במאמר הבא בניית תיק השקעות מ- 100% מניות, למי זה מתאים?. עניין זה מסייע בתכנון הכספים הקיימים בקופת הגמל ביעילות, להגדיל את החסכון ולהימנע מסיכונים מיותרים.