היתרונות של מסחר בשוק ההון

שוק ההון מורכב ממגוון רחב של מוצרים פיננסיים המאפשרים לכל אחד ואחת למנף את כספי ההשקעה העומדים לרשותו. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימה מורחבת של כל היתרונות הנלווים לביצוע פעולות מסחר והשקעה בשוק ההון.

  • סכומי השקעה מינימאליים– על מנת להתחיל לבצע פעולות מסחר והשקעה בשוק ההון אינכם נדרשים לסכומי כסף גדולים, וזאת בניגוד לאפיקי השקעה אחרים העומדים לרשותכם (נדל"ן, פתיחת עסק וכו). כיום, באמצעות סכומי כסף מינימאליים הנקבעים על ידיכם, תוכלו למנף את כספי ההשקעה שלכם באמצעות מסחר במניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות ומגוון נכסים ומכשירים פיננסיים נוספים העומדים לרשותכם בשוק ההון.
  • נזילות– מרבית הנכסים הנסחרים בשוק ההון הינם נכסים נזילים המאפשרים לכם יכולת פדיון ומשיכה של כספי ההשקעה בכל רגע נתון, במלואם או בחלקם. הנזילות של כספכם בכל הנוגע לביצוע פעולות השקעה או פעולות מסחר בשוק ההון גבוהה מזו המוצעת לכם, (לצורך העניין בתוכניות חיסכון שונות בבנקים) בהם תחויבו בתשלום עמלות וקנסות בגין פרעון מוקדם של כספכם.
  • פיזור השקעות– בניית תיק השקעות או מסחר בשוק ההון, הינה פעולה המאפשרת לכם ליהנות מפיזור מקסימאלי של כספי ההשקעה שלכם. כפועל יוצא מכך, הכסף אותו אתם משקיעים מפוזר בין מספר אפיקי השקעה שונים ובכך מאפשר לכם מצד אחד להיחשף לפוטנציאל רווחיות גדול יותר ומצד שני למזער סיכונים בכל הנוגע להפסדים כאלו ואחרים המתרחשים באפיקי ההשקעה בהם אתם מושקעים.
  • רמת סיכון בהתאמה אישית– בניית תיק השקעות הינה פעולה המיושמת על ידי יועץ השקעות או מנהל תיקים. הידע והניסיון העומד לרשות בעלי המקצועי, מאפשר גם לכם ליהנות מהתאמת הרכב תיק ההשקעות ליכולותיכם הכלכליות ולגורמי הסיכון הרצויים לכם. כפועל יוצא מכך, אתם נהנים מתיק השקעות בעל פוטנציאל רווחיות גבוהה לטווח הקצר והארוך כאחד.
  • אפשרויות מסחר מכל מקום– כיום, באמצעות רשת האינטרנט, תוכלו לבצע מגוון רחב של פעולות מסחר והשקעה בשוק ההון מכל מקום ובכל זמן במהלכו מתקיים המסחר. רשת האינטרנט הרחיבה באופן משמעותי את יכולות ההשקעה והמסחר של המשקיעים הפרטיים, והיא מאפשרת להם להתמקצע בכל הנוגע לביצוע פעולות מסחר.
  • כסף כאן ועכשיו– בניגוד לאפיקי השקעה אחרים דוגמת שוק הנדל"ן והתחום העסקי (פתיחת עסק, השקעה בעסק קיים וכו), בהם התשואה בגין השקעתכם נמדדת לטווח הארוך, בשוק ההון תוכלו ליהנות מהתשואה אותה אתם משיגים כאן ועכשיו, וזאת באמצעות מימוש הרווחים אותם ייצרתם בגין השקעות נבונות בשוק ההון ופעולות מסחר חכמות.

בדומה לכל תחום השקעות אחר, גם השקעות בשוק ההון מחייבות אתכם לשכור את שירותיהם של אנשי מקצועי מובילים ומנוסים בתחומם. כמו כן, מומלץ להרחיב את הידע האישי העומד לרשותכם בכל הנוגע לביצוע פעולות מסחר והשקעה בשוק ההון באמצעות קורסים מקצועיים בנושא.