מסחר בבורסה למתחילים

 

במידה ולא ידעתם הבורסה הוקמה לראשונה עוד בשנות ה-30 על ידי בנקאיים שברחו מגרמניה בתקופה בה החל שלטון הנאצים, לשכת החליפין לניירות הערך יצאה לדרכה והמסחר התבצע בה למשך של שעה בלבד מידי יום. רק בשנת 1953 הוקמה הבורסה לניירות ערך כאשר בשנת 1968 הוקם הגוף ששומר על האינטרסים של כל ציבור המשקיעים בניירות הערך בבורסה – הרשות לניירות ערך שפעילותה מגובה בחוק לניירות ערך.

הבורסה שמגיעה עד אליך

מאז ועד היום המסחר בבורסה השתנה וכעת כבר לא סוחרים פעם ביום למשך של שעה על ידי הגעה פיזית אל הבורסה, אלא הבורסה יכולה להגיע אל כל אדם שמעוניין לבצע מסחר בניירות ערך עם המערכת הממוחשבת המיועדת לכך בשם "רצף" אשר מחברת בין מחשב הבורסה לבין המחשבים של כל חברי הבורסה. ניתן לקבל אישור מחבר הבורסה לשם ביצוע של פעולות באמצעות האינטרנט מכל העולם, באופן זה המסחר נפתח לכלל הציבור וכל אדם שמעוניין בכך אינו חייב לפנות לבנק או לגוף פיננסי אחר על מנת לבצע מסחר בצורה עקיפה, אלא יכול להתחבר אל מערכת ממוחשבת בביתו ולהתחיל לסחור לפי ראות עיניו.

האם חייבים ידע מוקדם כדי לסחור בבורסה?

רצוי ומומלץ לבצע הכשרה בסיסית בכל הנוגע אל מסחר בבורסה וזאת על מנת להבין את כל המונחים שבהם משתמשים בתחום זה, לדעת היכן ניתן לקבל את המידע הנדרש כדי לעקוב אחרי המידע שיכול להיות רלבנטי להשקעה חכמה בנייר ערך כזה או אחר וללמוד טיפים חשובים מאנשים שכבר סוחרים תקופה ארוכה בניירות ערך ויכולים להגדיר בצורה טובה את כל הדברים שחשוב לעשות כדי להצליח במסחר וממה חשוב להימנע על מנת שלא לגרום להפסדים של ההשקעות כולן בניירות הערך.

היכן אפשר ללמוד קורס בנושא?

יש לא מעט אפשרויות ללמוד ולהתמקצע בתחום, החל ממוסדות שמעניקים תוכנית לימודים לתואר בכלכלה עם רישיון לייעוץ בניירות ערך בתור מקצוע ועד לאנשים שרוצים להעמיק את הידיעות שלהם בתחום שוק ההון כד להבין בצורה טובה יותר על מה כל המהומה ולהיות חלק בלתי נפרד מן האנשים שמייעדים לעצמם להצליח כמה שיותר ולהתברג את האחד מן התחומים שיכולים בעזרתם להכניס עוד ועוד כסף לחשבון הפרטי שרק ירוויח מהיכרות חשובה עם אפשרות למסחר גלובלי בכל תחום שמעניין וכדאי להשקיע בו. אז אם גם אתם רוצים להבין יותר לגבי ספר הפקודות, איגרות חוב, שלבי המסחר, מדדים ומניות חפשו אחר הקורס שיעניק לכם את כל מה שמתחילים בתחום צריכים לדעת.