אייל חנקין – מנכ"ל סופרגז

אייל חנקין מונה בשנת 2010 מונה למנכ"ל סופרגז  – חברת הגז מן הגדולות בישראל, אשר פועלת במשק האנרגיה במספר תחומים, ביניהם גפ"מ, גז טבעי, תשתיות, תחנות כח, אנרגיות מתחדשות NGV ,CNG ועוד.

אייל הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב וניהול באוניברסיטת תל אביב ובוגר תואר שני Executive MBA  בתוכנית Kellogg-Recanati של אוניברסיטת Northwestern ואוניברסיטת תל אביב. לאורך השנים כיהן אייל חנקין בתפקידי ניהול בחברות מהמובילות במשק. אייל כיהן כסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת) NAMS המתמחה בפתרונות תקשורת, בילינג, טכנולוגיית תקשורת באמצעות כבלי חשמל PLC ושירותים נוספים( , משנת 2000 ועד שנת 2007 היה סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת אלקטרה מוצרי צריכה (Airwell ובשנתיים שלאחר מכן כיהן כמנכ"ל קבוצת שחר אשר מתמחה בשירותי ערך מוסף בתחומי ביטוח שונים: רפואה, תשתיות, אלקטרוניקה ועוד. קבוצת שחר כוללת 8 חברות-בת ומפעילה מערך תמיכה טכני ולוגיסטי הפרוס בכל הארץ, מרכזי בקרה טכנולוגיים ומרכזי שירות. עד שנת 2012 שימש אייל חנקין דירקטור בנק אוצר החייל מקבוצת הבינלאומי.

תוכן עניינים

אייל חנקין – מינוי למנכ"ל סופרגז

בשנת 2010 מונה אייל חנקין לתפקיד מנכ"ל סופרגז. סופרגז היא אחת מחברות הגז הגדולות בישראל – חברת הגז מן הגדולות בישראל והיא הספקית הבלעדית של גז לכוחות הביטחון בארץ. שנה לפניי מינויו כיהן כשמשנה למנכ"ל הקודם לו, משה אודלוק. סופרגז, נוסדה בתחילת שנות ה-50 והיא מתמחה בשיווק וחלוקת גז לבישול ולהסקה ללקוחות פרטיים ולמגזר התעשייתי.

קידום נושא גז הטבעי בישראל

טכנולוגית ההנעה בגז של ימנו היא טכנולוגיה משוכללת פי כמה משהייתה בהתחלה. לגז טבעי פחממני יש פוטנציאל אקולוגי גדול, מאחר והוא מייצר פחות זיהום סביבתי ועשוי להפחית נזקים סביבתיים כתוצאה משריפת דלקים, באופן משמעותי. בתחום הגפ"מ, קיימת שאיפה לקידום השימוש בגז טבעי לצרכיי המשק הישראלי, ובכללו, התחבורה הציבורית והפרטית בישראל.

גם מבחינה כלכלית השימוש בגז טבעי משתלם – מחיר של ליטר גז טבעי הוא כחצי ממחירו של ליטר בנזין. מדובר בהבדל משמעותי מאוד שעשוי להוזיל עלויות בצורה ניכרת.

אייל חנקין וחברת סופרגז שותפים למאמצי קידום הגז הטבעי בישראל. לא לפניי זמן רב נחנך אוטובוס הגז הראשון בישראל, שמטרתו לבדוק כיצד ניתן לשלב שימוש בגפ"מ לצרכיי התחבורה הציבורית בישראל. לניסוי זה שותפים אגד, יצרנית האוטובוס חברת MAN, המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה הפועלת במשרד התחבורה ובמשרד ראש הממשלה, חברת סופרגז וחברת מכשירי תנועה.

כיום, ישנן יותר נקודות תדלוק לרכבים ממונעים בגז טבעי מבעבר, ויותר חברות מציעות ערכות להסבת כלי רכב לגז, ולמרות זאת טרם מוצה מלוא הפוטנציאל של הגז הטבעי בשימוש לצורך הנעת רכבים בכבישי ישראל. בשנים הבאות צפויה התקדמות של רגולציה בנושא וכמו כן צפוייה עלייה בשימוש ברכבים מונעי גז במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. בדו"ח של הוועדה הבינמשרדית צוין תרחיש בסיס שהעלה אפשרות שתוך כ-25 שנים – למעלה מ-1.5 מיליון מן הרכבים בישראל יהיו ממונעים על ידי גז טבעי דחוס.