כיצד נבחר כספות לעסק שלנו?

יש להניח שבעסק שלכם יש לא מעט חומרים רגישים במיוחד – המחאות בנקאיות, סכומים של כסף במזומן, חוזים עם מידע עסקי סודי, חומרים דיגיטליים שחייבים להישאר חסויים, ועוד חומרים רגישים מעין אלו. השאלה היא, מהי הדרך הטובה ביותר להגן עליהם? התשובה היא לרוב, לבחור כספות לעסק, אשר יאפשרו לנו להגן היטב על כלל החומרים הללו. עם זאת, יש מגוון רחב מאד שאפשר לבחור. איזו כספת תהיה הטובה ביותר למשרד שלנו? האם כל הכספות שמשווקות לעסקים יתאימו גם לעסק שלכם? בואו ונבין מהם הדגשים המתאימים לבחירת הכספת לעסק שלכם, ומה יכול להכריע את ההחלטה שלנו.

כל הדגשים החשובים ביותר בבחירת הכספת

  • הגנה מפני אש ומים – יש להבין כי מבחינת האיומים האפשריים על העסק שלכם, פריצות אינן האיום היחיד. במקרה של עסקים, צריך גם לקחת בחשבון שיש סכנה של הצפה או של שריפה בעסק. המקרים הללו עלולים לפגוע בחומרים רגישים מאד – החל מחומרים מודפסים, ועד להתקנים של דיסק און קי שמספיקה טיפת מים כדי שהם ייפגעו. לכן, כשאתם ניגשים לבחור כספות לעסק שלכם, כדאי לבחון האם הכספות גם חסינות אש ומים. העמידות צריכה להיות למשך שעה אחת לפחות בחשיפה ישירה למים ולאש – כדי שיהיה ניתן גם לחלץ החוצה את הכספת. מובן שנוסף על כך, אפשר לבחור בכספות שגם יהיו מורכבות לפריצה עבור גורמים פליליים.
  • מנגנון הפתיחה של הכספת – זו תמיד התבלטות חשובה בעת שבוחרים כספות עבור העסק. חלף העידן שבו פותחים כספות רק עם מפתח רגיל. אפשר לבחור כמובן בכספת עם מנגנון פתיחה עם קוד מכאני, כאשר רק אתם יודעים את הקוד. היתרון הוא שכך אין מפתח שיכול ללכת לאיבוד. לא מעט מהאנשים מחפשים כספות משכוללות לעסק שלהם, יבחרו בכלל בכספת עם מנגנון נעילה אלקטרוני. כלומר – אתם מקישים קוד שמוצג על מסך דיגיטלי, והוא מורכב מספרות ואותיות. היתרון הוא שניתן ליצור כך קומבינציות מסובכות במיוחד, מה שמקשה מאד על פריצה שאיננה חוקית. ניתן גם לבחור בכספות אשר משלבות בין מספר מנגנוני נעילה, לאבטחה טובה יותר.
  • עובי הכספת – על מנת שהכספות בעסק שלכם יהיו יעילות, הן צריכות גם להיות עבות יחסית. כספות איכותיות, הן כאלו בעובי של לפחות 10 מ"מ כדי שתדעו שהיא באמת מורכבת לפריצה. עם זאת אתם לא חייבים לבחור בעובי המינימלי. לפעמים תעדיפו להשקיע בכספת משוריינת מפלדה, שתהיה בעובי של יותר מ50 מ"מ. הדבר מקשה עוד יותר את הפריצה שאיננה חוקית, ומספק לכם הגנה טובה יותר.

היבטים חשובים של ביטוח

בבחירת כספות לעסק, אל תשכחו גם את ההוראות של חברת הביטוח. חברת הביטוח מכונה לבטח את תכולת הכספת רק אם היא עומדת בתנאים המינימליים שמוגדרים בחוזה מולה. הקפידו גם על הנושאים הללו, בטרם תבחרו את הכספת.