גריל גז – לעשות על האש בלי להסתבך

אין ספק כי בישראל, אנשים נהנים במיוחד ממנגל – בחגים, בחופשים ובעיקר ביום העצמאות. עם זאת, הכנת אוכל "על האש" אינה פעולה פשוטה יחסית. פעולה זו דורשת פחמים, עניין העלול ליצור לכלוך רב, וכמו כן מפזרת עשן רב שעלול לגרום לצריבה בעיניים.

בנוסף, הבערת המנגל והפיקוח על הבשר או הירקות (על מנת שלא יישרפו) עלולות להיות פעולות מעייפות למדיי. מסיבות אלה ועוד, הגיע למחוזינו פטנט נהדר – גריל גז. מדובר במעין מנגל, אלא שבניגוד למנגל המסורתי, מנגל זה עובד על שיטת הגז. באופן זה, מסייע גריל הגז במניעת לכלוך, מקצר תהליכים ומאפשר לכם לעשות "על האש" מבלי להסתבך יותר מדיי. גריל גז הוא פתרון נקי, חסכוני ויעיל למנגלים.

הרי לפניכם מספר דברים שחשוב לדעת על גריל גז.

לפני הכל: מהו גריל גז?

גריל גז הינו מכשיר המפיק את החום לצליית והכנת המזון באמצעות מבערים הקיימים בתחתית גופו של הגריל. חום הבעירה מועבר לרשתות – המהוות את שטח הצלייה – לרוב, באמצעות אבנים קרמיות שמטרתן לאגור בתוכן חום רב. באופן זה, מתפזר החום על שטח צליית המזון באופן אחיד. קיימים גם מבערי גז אשר אינם עושים שימוש באבנים קרמיות, אלא במכסי מתכת. מכסים אלה מותקנים מעל למבערים, ובאופן זה, מפזרים את החום. להלן היתרונות והחסרונות של כל שיטה:

  • אבנים קרמיות – גריל גז המכיל אבנים קרמיות מפזר את החום על שטח הצלייה באופן אחיד ביותר. עם זאת, האבנים דורשות תחזוקה כלשהי, ויש להחליפן אחת לתקופה מסוימת.
  • מכסי מתכת – מדובר בגריל גז שכמעט אינו דורש תחזוקה כלל. מנגד, פיזור החום על שטח הצלייה הינו פחות אחיד מגריל הגז העושה שימוש באבנים קרמיות.

כיצד נבחר גריל גז איכותי?

מעבר לשתי השיטות שצוינו לעיל, בבואנו לבחור גריל גז, חשוב לשים דגש על מספר פרטים חשובים:

  • מבער – יש לבחור מבער איכותי לגריל הגז, וזאת על מנת שנוכל לצלות את המזון באופן טוב ויעיל.
  • החומרים מהם גריל הגז בנוי – ככל שהחומרים מהם יהיה בנוי גריל הגז יהיו איכותיים יותר, כך הוא יחזיק מעמד זמן רב יותר ויוכל לעמוד בחום הצלייה במשך שנים רבות יותר. לרוב, גריל גז איכותי הינו כזה הבנוי מיציקת אלומיניום.
  • רשתות – יש להקפיד שעל גריל הגז יהיו רשתות יצוקות וכבדות. באופן זה, החום יועבר בצורה טובה אל המזון אותו אנו צולים.

ניקוז שומנים – חשוב לוודא שבגריל קיימת מערכת לניקוז שומנים.