הקשר בין בנייה וקידום אתרים

כחלק מתהליך בניית אתר האינטרנט שלכם, עליכם לחשוב, רצוי ביחד עם האדם שיבצע את עבודת הבנייה קדימה על תהליך הקידום של האתר ברשת. אתר אינטרנט מרשים ככל שיהיה, מעוצב בצורה יוצאת דופן, כתוב ומנוסח ברהיטות, מאופיין בחווית משתמש יוצאת מן הכלל ללא עבודת קידום לא שווה כלום. למה?

כי בלי עבודת קידום האתר שלכם לעולם לא יגיע לעמודים הראשונים במנוע החיפוש המבוקש על ידי מרבית הגולשים ברחבי העולם – Google. חברת Google מוציאה אחת לתקופה הנחיות מדויקות לגבי הפעולות שיש לבצע בכדי למנף את אתרי האינטרנט ולתרום לקידום שלהם מה שייצור חשיפה, תנועה, תגובה וכל מה שאנו מייחלים לו כשאנו מחליטים לבנות אתר. בכדי שכל זה יקרה, מומלץ במקביל לתכנון בניית אתר אינטרנט, לתכנן גם את תהליך הקידום.

קידום ובניית אתרים לעסקים

אז מה בעצם הקשר בין בנייה של אתר לקידום אתר ואיך עושים את זה נכון?

בדיוק כפי שאנחנו מעוניינים שההשקעה בבניית האתר תהיה כמובן לטווח הארוך, בכדי שקידום האתר יהיה אפקטיבי עלינו לחשוב עליו לטווח הארוך. זה לא ממש יעזור לנו אם האתר שלנו יופיע בעמוד הראשון של Google במשך שבוע ואחר כך יעבור לעמוד העשירי. אולי זה יעזור לנו לאותו שבוע, אבל אחר כך, נחזור בדיוק לאותו מקום ממנו התחלנו.

הן שלבי הבנייה והן שלבי הקידום הינם תהליך אחד ארוך המורכב מקשת רחבה של אלמנטים. כאן נכנס הנושא של ערך מוסף. בדיוק כמו שאנו משקיעים בתכנים מקצועיים ובמידע שייתן לגולש ערך מוסף כי זה חשוב וכי זה מה ש- Google דורש מאיתנו, עלינו לקדם את האתר תוך שמירה על חוויית המשתמש שיצרנו בבנייה שלו ולא על חשבונה. יש קשר בין אתר המספק חויית משתמש איכותית לבין אתר שמספק ערך מוסף לגולשים שלו.

יחד עם זאת, בכדי שתדעו איפה האתר עומד מבחינת קצב ההתקדמות שלו, מומלץ לבצע מעקב על כל ההתנהלות הן של תהליך הבנייה והן של תהליך הקידום. עבודה מסודרת שגם מתועדת מאפשרת לכם לנתח כל דבר, לתקן, לשנות ולהשתפר. אל תשכחו שמדובר בתחום דינמי שמשתנה ומתקדם בכל יום שעובר. לכן, בכדי שהאתר שלכם ישמור על רף טכנולוגי מסוים, עליכם להתקדם, להתעדכן ולקיים את מה שהרשת דורשת מאיתנו כל הזמן גם אם נדרשים שינויים במבנה של האתר או בתוכן וגם מבחינת הקידום עצמו.