איך אפשר להרוויח כסף לצורך רכישת נכס?

מציאות החיים בישראל מודל 2015 הפכה את חלום רכישת הדירה עבור רבים לכמעט בלתי אפשרי. המחירים רק הולכים ותופחים, המשכורות נתקעות במקום, ההוצאות אינסופיות והשילוב של כולם יחד יוצר מציאות עגומה. אבל אפשר גם אחרת. עם המון רצון ותעוזה, גם אתם תוכלו להיות חלק מאלו שעשו זאת בגדול באמצעות שוק ההון. אז איך גם אתם תצליחו להפוך סכום כספי שלא מספיק לדירת חדר לכזה שיעזור לכם לרכוש נכס? כל התשובות מיד.

שוק ההון, בבסיסו, נוצר על מנת לאפשר למדינה ולחברות ממשלתיות ופרטיות לגבות הון מהציבור. השוק מורכב מעשרות גופים פיננסים, ולב ליבו טמון בבורסה לניירות ערך. הוא מחולק לשוק אגרות החוב ושוק המניות. תפקידיו העיקריים הם "לתווך" בין אלו הזקוקים להון לאלו המעוניינים להשקיע הונם לייצור ערך כלכלי, ובד בבד לתעל את החיסכון במשק הישראלי לטובת השקעות יצרניות. שיטת הפעולה: החלפת מקורות כספיים בניירות ערך. וזהו קצה המזלג בעולם כלכלי מורכב ובעל רבדים רבים.

כללים להשקעה נבונה בשוק ההון

על מנת להרוויח כסף באמצעות מסחר בשוק ההון, חשוב להקפיד על מספר כללים ברורים:

  • היכרות וידע: הבסיס להצלחה טמון בידע שתצברו על שוק ההון, המגמות שבו, מכשירי ההשקעה הקיימים, היתרונות והחסרונות שלהם, הסיכויים והסיכונים וכו'. אל תסמכו על המזל או על מומחים בלבד.
  • הגדרת מטרות: כמו לפני אתגרים שונים בחיים, חשוב להבין מדוע אתם נכנסים לעולם הזה. מה מטרתכם הסופית? מהו טווח ההשקעה? מה הם לוחות הזמנים? מה רמת החשיפה לסיכון שאתם מוכנים ליטול בה חלק? צרו סכמה של מטרות, ציפיות והעדפות.
  • בחירת אסטרטגיית השקעה: קיימות אסטרטגיות רבות הנבדלות זו מזו בפרמטרים שונים, בראשם טווח ההשקעה, הסיכויים והסיכונים הכרוכים בה. בשלב זה בהחלט מומלץ להתייעץ עם מומחי השקעות ולא להסתמך על הידע שצברתם.
  • תרגול "על יבש": שוק ההון מאפשר תרגול ללא כסף אמיתי לפני שקופצים ל"מים העמוקים" של עולם המסחר. אל תמהרו לשום מקום. נצלו אפשרות זאת כדי להפנים עוד יותר את כללי המשחק ואת התאמת האסטרטגיה שבחרתם.
  • יד על הדופק – אחרי שהשקעתם, העבודה רק מתחילה. אל תתנו ליום שלם לחלוף בלי שבדקתם את מצב ההשקעות שלכם, מגמות משתנות וצפויות, אפשרויות שינויים וכו'. חשוב לפעול באחריות וסבלנות, ולא "לברוח" מכל מניה ש"העזה" לרדת בחצי אחוז.

חשוב להבהיר, אמנם שוק ההון מאפשר רווחים כספיים גבוהים למדיי ללא הסתמכות מוחלטת על אלילת המזל, אך גם לא מדובר במדע מדויק. גם אם מניה כלשהי עלתה בשיעור נכבד ב-5 השנים האחרונות, עדיין קיימת אפשרות שהיא תרד דווקא השנה. תחזיות פוגעות בול במקרים רבים, אך מפספסות באחרים. לכן חשוב לא להשקיע את כל כספכם בשוק ההון ותמיד להיות מוכנים נפשית וכלכלית גם לימים קודרים של הפסדים . בהצלחה!