3 עקרונות לשילוט מוצלח לעסק

שלטים לעסקים הם תעודת הזהות של העסק שלנו, הם מה שמייחד אותנו מהחנויות האחרות שנמצאות באותו רחוב בו אנו נמצאים או באותה קומה שלנו בקניון והם גם מה שמבדל אותנו מהמתחרים שלנו ובאיזשהו מקום הופך אותנו למיוחדים, שונים ומקוריים.

אם בעבר לא היה מושקע כסף רב בשילוט לעסקים וכל מה שהיינו רואים מעל החנות הוא שלט פשוט עם שם החנות, אז ניתן להגיד שהיום התפיסה השתנתה ב-180 מעלות. יותר ויותר בתי עסק מבינים כי ככל שהשלט שלנו יותר אטרקטיבי ככה הוא מושך יותר אנשים לחנות שלנו. ברשתות קבועות מסוימות השלט אותו בוחרים ייחשב חלק בלתי נפרד מהמותג של החברה, שכן בכל חנות של בית קפה מאותה רשת למשל תמיד נראה את אותו שלט ואת אותו סמל.

להלן שלושה עקרונות אשר יעזרו לכם לבחור שילוט מוצלח עבור העסק שלכם:

  • בראש בראשונה בצעו סקר שוק בין חברות אשר מייצרות שלטים לעסקים. אתם ממש לא רוצים שאת השלט לעסק שלכם תבצע חברה חובבנית שעשתה שני פרויקטים עד עתה ועדיין לא הותירה חותם בתעשיית השילוט. על החברה שאותה תבחרו לעמוד בסטנדרטים קפדניים מאוד של ייצור וחיתוך מדויקים של השלט, ובמקביל עליה להיות נועזת בעיצוב ובדוגמא הנבחרת של השלט.
  • תאורה היא אחד הדברים החשובים ביותר בשלטים לעסקים. בין אם מדובר בעסק שפועל ברחוב ובין אם מדובר בעסק שפועל בקניון, על השלט של העסק שלכם להיות מואר תמיד מתוך העקרון ששלט מואר מושך יותר תשומת לב, וזהו הדבר שאנו בעצם רוצים להשיג בעזרת השלט – למשוך תשומת לב. על מנת לעשות זאת מומלץ להשתמש בתאורת לד שהינה תאורה חסכונית בחשמל אך מאידך בוהקת מאוד ומאירה את השלט למרחקים.
  • עיצוב ייחודי – מומלץ לייצר שלט אשר יבלוט לטובה בין השלטים האחרים של השכנים שלנו, שלט בעל מספר צבעים דומיננטיים שהעיצוב שלו יתאים לאופי של החנות שלנו, למשל לחנות אופנה יוקרתית נעצב שלט יוקרתי עם גופן יוקרתי לאותיות שעל השלט בעוד שלגלידריה למשל נעדיף שלט צבעוני בגופן מעט פחות רשמי.

לסיכום, התפקיד של שלטים לעסקים הוא לתפוס את העין של הלקוח ויש לא מעט דרכים לעשות זאת, עליכם לוודא כי האנשים שאתם עובדים איתם מסוגלים לעשות זאת, הן בפאן העיצובי והן בפאן המעשי. זכרו שהשלט הוא התעודת זהות שלכם וזה מה שמייחד את החנות שלכם מחוץ.