עו"ד פלילי – לשמור על הצווארון לבן

ישנה פעילות רבה בקרב מערכת החוק לשם שמירה של הרשויות הציבוריות נקיות משחיתות ושמירה על הסדר הציבורית והיציבות של המרקם החברתי. ישנם אנשים רבים אשר יש להם אינטרסים אישיים על הפרק אותם הם מנסים לקיים על ידי מתן שוחד לבעלי הכוח בעניין דבר שיוצר אפליה ופגימה בכל המערך שנועד לקיים סדר שלטוני וחברתי נכון והוגן.

החשיבות של עו"ד פלילי במקרים של צווארון לבן

בשל ריבוי המקרים של לקיחת שוחד ומקרים של עבירות צווארון לבן, ישנה ענישה בסיווגים שונים של עברות שוחד ומרמה, זיוף של מסמכים ושימוש במידע פנימי שאסור לבצע בו שימוש, ישנה חשיבות גדולה לייעוץ על ידי עו"ד פלילי אשר ידע לסווג את הסיטואציה הרלבנטית ולפתוח את הצוהר הנדרש על מנת להקטין את העברה ואת הענישה עבור הלקוח שנאשם במקרה של צווארון לבן.

הענישה יכולה להגיע עד לשבע שנות מאסר בהתאם לסוג העברה, וייתכן כי במקרים מסוימים יהיה מדובר בענישה שהינה מסוג קנס כספי בלבד.

קבלת דבר במרמה – המרמה מבצע מצג שווא שנעשה על ידי זיוף מסמכים, העלמת פרטים חשובים ואמירות כוזבות על מנת להשיג טובת הנאה. המדינה במקרה כזה צריכה להוכיח כי אכן התקבל דבר מה בהקשר למצג השווא שנועד לשם קבלת טובת ההנאה על ידי אותו רמאי. ישנה החמרה של הענישה במידה ומדובר בהיקף גבוה של נפגעים מאותו מצג שווא של המרמה.

זיוף של מסמכים – במידה וישנו זיוף של מסמך הענישה הינה של שנה בלבד, אולם במקרה בו נעשה זיוף של מסמך על מנת לקבל דבר מה דרך אמצעי זה המאסר גדל לשלוש שנים של מאסר.

במידה והמעשה בוצע בנסיבות מחמירות הענישה הינה של חמש שנות מאסר, כאשר יש להבין כי אין כל צורך להוכיח כי התקבל דבר מה, אלא רק את ביצוע המעשה לשם קבלת אותו דבר מה. עורכי דין פליליים מיומנים יבצעו את ההגנה הנדרשת בעברות צווארון לבן להוכחת חפותו של הנאשם מכל אלה.

עברות מס – אחת המוכרות והפופולאריות בתקשורת הינה עברה של העלמת מס והשנייה עוסקת לעברות מס המתייחסות לפגיעה בנישום. השמטה של מידע בדוחות הכספיים, אי הגשה של דו"ח, העלמת הכנסה החייבת במס והתחמקות מתשלום מס ערך מוסף מצריכים שימוש בעו"ד פלילי מהימן אשר יסייע בהפרכת ההאשמות והגנה מיטבית על הנאשם שיכול לקבל ענישה בצורה של עד שבע שנות מאסר או קנס כספי גבוה.