אפליקציות מומלצות לעדכונים בשוק ההון

אפליקציה היא כלי טכנולוגי מודרני שנועד לאפשר למשתמשים במכשירי מובייל לקצר את זמן הגלישה ואת הנגישות לאתרים או לשירות שהם מבקשים להגיע אליו, למשל מציאת לוח זמני הרכבת, שערי המניות, או תשלום לחברת הגז, כל זאת במהירות, ביעילות ובדייקנות.

תודה ל iMarkets על הפוסט.

גם שוק ההון נחשף למבול האפליקציות עד כי אין עוד יכולת למשקיעים לעקוב ולהבדיל בין האפליקציות המציפות את הרשת. לכן תהיה זו משימה בלתי אפשרית לסקור את כל האפליקציות הטובות הרלבנטיות לשוקי ההון, ניתן על קצה המזלג להאיר כמה מהן ואת יתרונותיהן.

אחת האפליקציות הפופולריות ביותר והאיכותית ביותר היא של אתר ביזפורטל, שיתרונה הגדול בכך שהיא מספקת לא רק אפשרות לעקוב ולדעת מהם שערי המניות ברגע נתון, אלא ממש לנהל את תיק ההשקעות האישי ולבצע פעולות קניה ומכירה בזמן אמת מתוך הסמארטפון.

מסחר מהאפליקציה

יתרון נוסף של אפליקציית ביזפורטל היא כמות המידע שעוברת בה, החל משערי המניות און ליין, דרך שערי איגרות החוב, מט"ח, אופציות, ניתוחים טכניים ועד לסקירות שוק עדכניות במונחים של דקות בודדות.

גם הבנקים כמובן מחזיקים באפליקציות. נזכיר את שני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים.

האפליקציות של לאומי והפועלים (כמו של יתר הבנקים הגדולים) מאפשרות לבצע פעולות בתיק ניירות הערך מתוך הסמארטפון. בעצם אפליקציות שוק ההון של הבנקים הן עוד שלב בלתי נמנע בתהליכי השינוי המשמעותיים העוברים על המערכת הבנקאית בישראל ובעולם כולו.

שתי האפליקציות של לאומי ופועלים הן "סוסי עבודה", כלומר לא ממש משוכללים כמו למשל האפליקציה של ביזפורטל, אבל עושים את העבודה בממשק הרחב עבור המוני הלקוחות הפחות מתוחכמים, אלה שרוצים לדעת מה שווה היום תיק ההשקעות הפרטי שלהם והאם ניתן בשעה מסוימת לבצע פעולה בתיק. אפליקציות הבנקים אינן מיועדות דווקא למשקיעים מתוחכמים יותר שמתעניינים בניתוח טכני או בסקירת אנליסטים לגבי מניה בנאסד"ק.

הפורטלים הכלכליים דה-מרקר, גלובס וכלכליסט מתפעלים אפליקציות פיננסיות מכווננות לשוק ההון ולענייני כלכלה אחרים. ביישומים אלו הוכנסו כבר מאפיינים המותאמים למשקיעים היותר מתוחכמים, שיכולים לעקוב ולבצע פעולות בתיק ההשקעות שלהם בבורסות רבות בעולם.

אפליקציה נוספת ומעניינת היא אפליקציית MY STOCK NEWS של חברת "אתנה פורטפוליו". יתרונה הגדול בכך שהיא "דוחפת" למשקיע את המידע הפיננסי שהוא צורך, באופן יזום, על פי הרכב תיק ההשקעות שלו. האפליקציה מקבלת את עדכוני תיק ההשקעות וכל שינוי או עדכון בנכסים הפיננסיים המצויים בתיק, מתורגם מיד למשלוח הודעת עדכון לסמארטפון, בזמן אמת. יעיל ושימושי מאד.

גם לאתר ספונסר יש אפליקציה מעניינת שלאחרונה אף שודרגה לגרסא מתקדמת והוכנסו בה עדכונים כמו זה המאפשר לעקוב אחר טבלת הארביטראז' של המניות הדואליות, כלומר אלו הנסחרות בישראל ובבורסה בינלאומית אחרת.

לפעמים בגלל הפרשי שעות ומסחר שאיננו מקביל באותו זמן אונליין, נוצרים הפרשי שערים בין אותה מניה שנסחרת גם בישראל וגם מעבר לים. סוחרי יום בעיקר יודעים לנצל את פערי הארביטראז' ליצירת רווחים, לפעמים מדובר בעניין של דקה-שתיים.