מי צריך הדרכה עסקית?

בכל חברה היום יש צורך בהדרכה עסקית; לעתים מדובר בהדרכה לגבי נושאים טכניים כמו למשל איך להפעיל את מכונות הייצור או איך לדבר עם לקוחות מתלוננים במוקד שירות הלקוחות. אלו הן נקודות חשובות מאוד בכל עסק ובוודאי שישנם מערכי הדרכה בנושא. 

אך לעתים הדרכה עסקית נדרשת בשביל לשפר את היכולות האישיות של העובדים ולא סתם להעביר להם ידע. כל אחד מאתנו מסוגל ליותר ולעתים עם קצת עזרה וכלים נכונים אנו יכולים להגיע להישגים אשר יפתיעו אפילו את עצמינו. הדרכה עסקית היא חושבה מאוד מכיוון שהיא נותנת לעובדים את הכלים להתמודד יותר טוב עם כל דבר בעצם, היא יוצרת את הבסיס המוצק של העובד היצירתי, הסקרן ומלא חיוניות אשר יכול להתמודד עם כל סיטואציה בצורה הטובה ביותר. מידע נוסף על התחום תמצאו באתר של מיכאל עזריה, מומחה בתחום של אינטליגנציה רגשית ומעביר סדנאות בנושא.

הדרכה עסקית

הדרכה עסקית תורמת מאוד למוטיבציה של העובדים ויש קשר ברור בינה לבין הביצועים של העסק. כמובן שחשוב להתאים את ההדרכה לצרכים של העסק ולא להשאיר אותה כללית ומעורפלת. אם למשל מדובר בעסק אשר עוסק במכירות יש לתת לעובדים את ההדרכה העסקית המתאימה אשר תעזור להם בטכניקת המכירות שלהם, בתקשורת עם הלקוח וסגירת העסקה. אלו הן תוצאות אשר ניתנות למדידה ואין לאף אחד ספק לגבי יעילותן.

למי מתאימה הדרכה עסקית?

הדרכה עסקית מתאימה לכל אחד! היא תביא לשיפור הביצועים והיכולות של כל אחד מעובדי החברה והדבר נכון לכל הדרגים, מהדרגים הזוטרים לדרגים הבכירים ביותר. כל אחד בתחומו יכול להשתפר ובכך להביא לשיפור בארגון כולו. הדרכה עסקית יכולה לפנות לצוות העובדים במשרד, בזכותה הם יכולים ללמוד איך לתקשר אחד עם השני ואיך לעבוד בקבוצה למען מטרות משותפות. אנשי המכירות של הארגון יכולים להשיג תוצאות טובות יותר בעזרת ההדרכה הנכונה ובכך להגדיל את הכנסות הארגון. המנהלים יכולים ללמוד כישורי ניהול חדשים ומשפרים אשר יאפשרו להם לדחוף את כל המערכת הארגונית לעבר אופקים חדשים. סדנאות העסקים השונות נותנים לעובדים כלים אשר גם מסייעים להם בחייהם האישיים מעבר לפעילותם הארגונית, דבר אשר בדרך עקיפה מסייע גם לתפקוד הארגוני.

חשוב לדעת שהדרכה עסקית אינה דבר אשר נעשה באופן חד פעמי ואתם מסודרים. הדרכה עסקית משפרת לעובדים את המוטיבציה ונותנת להם כלים אך אלו הם דברים אשר נשכחים במשך הזמן וחשוב לחזור להתאמן עליהם. לשם כך ישנן סדנאות לעובדים. גם אם העובדים לא שכחו והדברים נטמאו היטב בליבם תמיד יש מקום לעוד שיפור.