האם משתלם לבצע טיפולי בוטוקס? תלוי את מי שואלים…

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום טיפולי הפנים ומילוי קמטים, ניתן לראות כי ישנן שיטות רבות למילוי קמטים ללא צורך כלל וכלל בניתוח, וזאת בניגוד לשנים עברו שטיפולים אלו היו מתבצעים על ידי ניתוחים.

ככל שהזמן עובר ובני אדם מתבגרים, גם עור הפנים מתבגר ומביא לידי הזדקנות העור על ידי קמטים, קפלים ואי סימטריה בפנים. תופעת הקמטים, הינה טורדנית לנשים רבות והן מחפשות דרכים שונות למלא את הקמטים ולקבל עור חלק וצעיר- בדיוק כפי שכל אישה חולמת.

השאלה "האם טיפולי בוטוקס משתלמים" היא כמובן סובייקטיבית לחלוטין – והיא פונקציה של כמה דברים:

  • מהו התקציב העומד לרשותך?
  • עד כמה את "נואשת לטיפול"?
  • עד כמה הרופא הוא מומחה בתחומו, ויכול להביא לתוצאות טובות?

* השאלות מנוסחות בלשון נקבה אבל רלוונטיות ל-2 המינים. יש לציין שכיום, יותר ויותר גברים בוחרים גם הם לבצע טיפולי בוטוקס וטיפולים אסתטיים שונים.

צפו בסרטון בו ד"ר צבר מסביר על העלמת קמטים וטיפולים נוספים:

למה למעשה נוצרים קמטים בעור הפנים?

לרוב נשים לקראת גיל – 40 חשות כי עור הפנים שלהן מעט מזדקן ונוצרים קמטים טורדניים על עורן. הסיבות לתופעת הקמטים הן –איבוד הגמישות של העור שנוצר עם השנים, ספיגת שומנים מתחת לעור, תזוזת השומנים לכיוון תחתית הפנים וירידה בעובי העור. מעבר לסיבות אלו, ישנן סיבות נוספות להיווצרות קמטים, הנובעים מגנטיקה, עישון חשיפה לשמש וכוח כבידה.

אז מה עושים וכיצד ניתן לקבל עור פנים חלק וצעיר?

אחת השיטות הפופולריות ביותר בארץ ובעולם כולו, הם טיפולי בוטוקס המיועדים למילוי קמטים וחומרים אחרים נוספים איתם משתמשים רופאים מומחים למילוי קמטים. בשוק קיימים סוגים רבים של חומרים המיועדים למילוי קמטים חלקם זמניים  וחלקם קבועים.

מה ההבדל בין חומרים קבועים לחומרים זמניים?

בקטגוריה של חומרים זמניים, ניתן למצוא שלושה סוגי חומרים מובילים – חומצה היאלרונית, חלקיקי סידן וקולגן. חומרים אלו, הינם חומרים טבעיים לחלוטין הנמצאים בעור באופן קבוע, ולכן הם נספגים היטב בעור ונחשבים לבטוחים ביותר. הסיבות לכך שהם חומרים יעילים וטובים הם – שהגוף אינו מזהה חומר זר, ולכן הם אינם מייצרים תגובות אלרגיות והאפקט הקוסמטי של הטיפול הוא – כמובן תלוי בשיטה, בחומר ובמקצועיותו של הרופא המטפל.

בקטגוריה של חומרים קבועים, ניתן למצוא את חומר הסיליקון הנחשב לחומר בעייתי ביחס לחומרים זמניים, מאחר והוא אינו טבעי ואינו ניתן לפירוק על ידי הגוף. התגובות האלרגיות לחומר הסיליקון יכולות להיות לא נעימות למטופל ויכולים לגרום לנזקים גם בעתיד.

באיזה חומרים מומלץ לבחור למילוי קמטים?

החומרים הפופולריים והבטוחים ביותר כיום לשימוש – הם החומרים הזמניים, כמובן שיש צורך לבחור גם ברופא מומחה בעל ניסיון רב בתחום, שיזריק כמות נכונה של חומר לקבלת תוצאות טובות ואיכותיות. על הרופא המטפל, לדעת את האלמנטים החשובים במילוי וטשטוש קמטים ובכן להתאים את החומר לסוג העור שהמטופל, לדעת לטפל בעומק הקמט, לבחור בטכניקה מתאימה לכל מקרה ולכל מטופל, עד לקבלת תוצאות רצויות ובטוחות.

כיצד מתבצע הטיפול?

למעשה מדובר בטיפול קצר הכולל סימון של מילוי הקמט, חיטוי האזור והזרקת החומר לאזור הרצוי בכמות מדויקת. יש לציין כי הטיפול נמשך דקות ספורות, הוא ללא כאבים וניתן לחזור באופן מידי לשגרת היום יום.