מציאת משרה ראשונה בעולם ההייטק

עולם ההייטק עם המשכורות הגבוהות של העובדים בו, גרמו לאנשים רבים לבחור בלימודים שיובילו אותם אל עולם ההייטק. ואכן, ישנם לא מעט משרות בשוק אשר מחכות לאיש המתאים שיאייש אותם, אולם למרות שיש היצע משרות גדול – מציאת משרה ראשונה בעולם ההייטק היא עדיין משימה לא פשוטה בכלל. ניקח לדוגמא סטודנט שסיים לימודי הנדסת תוכנה במכללה כלשהי, או אפילו עשה תואר באוניברסיטה נחשבת – כמוהו יש עוד אלפים אשר מתמודדים יחד אתו על כל משרה. הסיבה לכך שמעסיקים לא ממהרים לקבל אנשים ללא ניסיון למרות שלחברה שלהם בהחלט דרושים עובדים, נעוצה בכך שבדרך כלל אנשים שלא עבדו עדיין בתעשייה, לא באמת יכולים לתרום בשנה הראשונה לחברה, ולוקח לא מעט זמן עד שהם מבינים את העבודה ויכולים לבצע אותה כמו שצריך.

מה אפשר לעשות בשביל להיכנס אל עולם ההייטק?

קשרים ופרוטקציות הם אף פעם לא משהו שיכול להזיק בעולם העבודה, אך בסופו של דבר למרבית האנשים אין אותם. ולכן, כאשר מדובר למשל על סטודנט שמחפש את המשרה הראשונה שלו בעולם ההייטק, כדאי לו מאוד לקחת את מלאכת חיפוש העבודה בצורה רצינית, להשקיע בכתיבת קורות החיים, ולשלוח אותם אל מעסיקים רבים המחפשים עובדים כמוהו. אם אתם רוצים להרשים את המעסיקים ולגרום שיסתכלו בצורה אחרת על קורות החיים שלכם, כדאי מאוד לעשות פרויקט גודל בתחום שאליו אתם הכי מתחברים, בכדי שתוכלו להציג אותו בקורות החיים ולדבר עליו בראיון העבודה. בסופו של דבר, פרויקט גדול הוא הדבר הקרוב ביותר לניסיון שתוכלו להציג למגייסים. וכמובן – להסתער על כל מודעה של דרוש מהנדס תוכנה ולשלוח קורות חיים רבים מבלי להתעצל.

היכן כדאי לחפש משרות רלוונטיות?

כיום, הדרך הטובה ביותר למצוא משרות מתאימות היא באמצעות חיפוש באתרי אינטרנט העוסקים בתחום. בעזרת השימוש באתר, תוכלו לסנן דווקא את המשרות אשר מבקשות את שפות התכנות או הטכנולוגיות בהם אתם שולטים, וכך תוכלו להגיש את קורות החיים רק למשרות מתאימות. עם זאת, לעיתים כדאי בשביל להשיג משרה ראשונה לנסות למצוא משרה גם ברמה פחותה יותר, כמו בדיקת תוכנה למשל, בכדי להיכנס אל העולם הזה, ולצבור בו ניסיון וקשרים, מה שיקל אחר כך מאוד על מציאת משרה מתאימה בתחום הפיתוח. לאחר שכבר תצברו את הניסיון הדרוש, תראו שלפתע המעסיקים הם אלה שרודפים אחריכם, ותוכלו להנות ממשכורות גבוהות ומתנאים שרק יכולתם לחלום עליהם בעבר.