למה כדאי לכם ללמוד קורס הנהלת חשבונות סוג 1

לאורך השנים האחרונות גברה הדרישה לאנשי מקצוע מוסמכים במסגרת קבלה לשוק העבודה. יותר ויותר בעלי עסקים דורשים הכשרה אקדמאית במרבית תחומי החברה ובוחנים בזכוכית מגדלת כל עובד פוטנציאלי חדש המגיע לראיון עבודה. כל ארגון וכל עסק כיום זקוק למנהל חשבונות. תפקידו של מנהל החשבונות הוא לבצע מעקב של הפעולות הפיננסיות בעסק, לפקח את תזרים המזומנים ולבצע מאזן הוצאות והכנסות חודשי ושנתי.

אחד הנושאים הרגישים ביותר בכל עסק הוא נושא הפיננסים. כל מנהל רוצה לדעת בכל רגע נתון בדיוק מה הוא מוציא וכמה מכניס ולקבל דוחות שוטפים על מצבו הכלכלי של העסק. כאן נכנסים לתמונה מנהלי החשבונות, אשר תפקידם בין השאר הוא: הכנסת מאזני הכנסות/הוצאות של העסק, תיעוד וארגון מסמכי העסק בתחום הפיננסים כמו חשבוניות מס, קבלות, המחאות, תלושי שכר ועוד.

מנהלי החשבונות בארגונים מסוימים אף מחליטים על אופן חלוקת ההוצאות בעסק כדי לשמור על מצבו התקין של תזרים המזומנים בעסק. איש המקצוע גם מייצג את העסק בפני רשויות המס במדינה ולכן עליו להיות בקיא ומוכשר לשימוש בתוכניות ומערכות מידע המאושרות על ידי הרשויות כמו חשבשבת לדוגמה.

לימודי קורס הנהלת חשבונות מסוג 1:

בדרך כלל קורס הנהלת חשבונות משלב בין סוגים 1 ו-2 ומכשיר בקורס אחד את שני משלבים אלו. הקורס נועד להכשיר מנהלי חשבונות מוסמכים על ידי משרד התמ"ת ומהווה בסיס חשוב לכל מקצועות החשבונאות בעולם הפיננסי.

מבין נושאי הלימוד:

  • חשבונאות בסיסית
  • תוכנות מחשב עדכניות
  • רישום מידע חשבונאי
  • רקע בתורת המסחר והמשק
  • חישובים מסחריים
  • עריכת דו"חות כספיים
  • חשבונאות ממוחשבת
  • ועוד…

עם סיום הלימודים תינתן תעודת מקצוע מוסמכת על ידי המוסד הלימודי ומטעם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. לאחר סיום לימודי הנהלת חשבונות סוג 1 תוכלו להמשיך ללימודי סוגים 2 ו-3 וכן ללימוד והשתלבות במקצועות שונים בתחום הפיננסים, הניהול והחשבונאות: ייעוץ מס, מנהל עסקים וראיית חשבון. הקורס יספק לכם לימוד עיוני ומעשי וכן כלים וניסיון מקצועי הן לתחילת עבודה בתחום והן להתקדמות ללימודים נוספים והכשרות גבוהות יותר.

האם לימודי חשבונאות מתאים לכל אחד?

התשובה לכך שנויה במחלוקת. מחד גיסא עומדות דרישות הקבלה הנמוכות המאפשרות לכל אחד שסיים 12 שנות לימוד לגשת ללימודים אקדמאיים בתחום וכן להשתלב במקצוע המבוקש, ומאידך מדובר במקצוע הדורש עבודה ויכולת חשיבה בחשבונאות, חישובים ועיסוק במספרים. ישנם אנשים רבים שאינם בנויים לעבודה עם מספרים וחישובים ולכן הקורס והמקצוע בכלל אינם מתאימים לכל אחד. עם זאת, מדובר במקצוע מבוקש שניתן למצוא בו עבודה הן כשכירים והן כעצמאיים, בייחוד עם שילוב של לימודי מקצועות נוספים בתחום הפיננסים. לימוד קורס הנהלת חשבונות סוג 1 יפתח לכם צוער לשוק העבודה.