קיבלתם פיצוי ממשרד הביטחון אבל מאז מצבכם הוחמר? זה מה שעליכם לעשות

יש מצבים בהם מצבו של האדם הנכה מוחמר. במקרה זה חשוב לפנות למלא טופס בקשה לבדיקה מחדש של משרד הביטחון (טופס החמרת מצב), וזאת על מנת שהוועדה הרפואית תקבע האם יש לקבוע לכם אחוזי נכות גבוהים יותר ובהתאם גם פיצוי משרד הביטחון בסכום גבוה יותר.

נכות מוכרת – החמרת מצב

במקרה ובו יש לכם נכות מוכרת על ידי משרד הביטחון אך חלה החמרה במצבכם, תצטרכו למלא טופס 'בקשה לבדיקה מחדש על ידי ועדה רפואית'. חשוב לדעת שיש תנאים להגשת טופס זה:

  • אחוזי נכות – יוכל להגיש בקשה זו רק נכה עם מינימום אחוז נכות. נכה שנקבע כי לא נותרה לו נכות בעקבות פגיעה זו או אחרת, לא יוכל להגיש בקשת החמרת מצב והוא יצטרך בקשת דיון חוזר לקצין התגמולים.
  • זמנים – ניתן להגיש טופס זה רק לאחר מינימום 6 חודשים לאחר הוועדה הרפואית הקודמת.
  • אין הגבלה – אמנם הוועדה הרפואית תדון במצב הרפואי המדובר, אך היא בהחלט יכולה להעלות נכויות מוכרות נוספות.
  • מסמכים רפואיים – יש לצרף מסמכים רפואיים ולא מסמכים ישנים ששימשו לקביעת דרגת הנכות הקודמת. רק מסמכים שמעידים על כך שהייתה החמרה במצב ולכן מוגשת בקשה לבדיקה מחדש וקביעה מחודשת של אחוזי נכות.

חשוב לדעת שאם חלה החמרה כתוצאה מחבלה חדשה יש לפנות אל קצין התגמולים עם הטופס. בהתאם, תוזמנו לבדיקה מחדש בוועדה ואם הוועדה אכן תחליט שהמצב הוחמר היא תעלה את אחוזי הנכות והפיצוי יותאם לאחוזי הנכות החדשים.

התייעצות עם עורך דין – בגדר חובה

רבים מנסים להבין מדוע יש להתייעץ עם עו"ד לגבי פעולה כה פשוטה של הגשת טופס תביעה על החמרת מצב במשרד הביטחון. הסיבה העיקרית היא שהוועדה הרפואית רשאית לדחות את הבקשה שלכם ואף להפחית את אחוזי הנכות שכבר היו לכם. התייעצות עם עורך דין משרד הביטחון תעזור לכם להבין האם משתלם להגיש בקשת החמרת מצב, כלומר מהם הסיכויים שלכם ומה הסיכונים. רק לאחר התייעצות עם משרד עורך דין לענייני צבא המומחה בתחום תוכלו לקבל החלטה מושכלת באם משתלם לכם להגיש טופס החמרת מצב במשרד הביטחון או שאולי רצוי לוותר על העניין.