5 דברים שחשוב לדעת על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא המכון שאמור לבדוק אנשים שנפגעו או אנשים שאינם בקו הבריאות ולוודא כי הם כשירים לנהוג ויש להם עדיין את האפשרות לעלות על הכביש. יש כמה וכמה מיתוסים בכל מה שקשור לנושא הזה של המכון לבטיחות בדרכים וחשוב מאוד להבין ולהכיר את המכון כדי להבין מה הם עושים בעיקר ומה הם לא עושים.

לפניכם מספר דברים חשובים שכדאי לדעת על כל הנושא של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

  1. הרחבת רישיון ממכונית פרטית למונית

אדם שמבקש בקשה כזו עשוי לסכן ממש את הרישיון המקורי שלו. זאת משום שבמצב אשר בו הוא יופנה למרב"ד ייתכן ותתגלה החמרה במצבו הרפואי, הגופני או הנפשי מה שעלול לגרום לשלילת הרישיון המקורי שלו בגלל ההחמרה ביחס למצבו בעת קבלת הרישיון הקודם.

      2. המרב"ד לא מאשר ואתם רוצים להגיש ערעור. האם זה נכון?

קורה ואנשים מוזמנים לטעון את טענותיהם במשרד הרישוי. הם לא מבינים שטענת הטענות היא כדי לפסול את הרישיון שלהם. על כן, לא כדאי להאיץ את התהליך ולהמשיך ליהנות עוד קצת מהרישיון כל עוד הוא עדיין בתוקף.

      3. בדיקת פרופיל כדי לקבל רישיון לנהיגה באוטובוס

חשוב לדעת שאנשים שהם בעלי פרופיל נמוך, לא יכולים לקבל רישיון נהיגה באוטובוס. אך כל מקרה ייבדק לגופו כאשר תהיה התייחסות לכל מצב גופני או נפשי ולכל פגיעה בכל רמה במקרה והיא אכן קיימת.

      4. הוצאת רישיון אחרי אשפוז פסיכיאטרי

אנשים שיוצאים מאשפוז פסיכיאטרי והם רוצים להוציא רישיון חייבים להבין שזה לא יהיה כל כך פשוט עבורם. יהיה עליהם לעבור בדיקות וועדות עד שהאישור יתקבל.

בדיקות לזיהוי סמים לא נעשים במכון הרפואי אלא מופנים למקומות אחרים. למידע אודות ועדת ערר המכון הרפואי