אולפנים ביתיים – מה זה ולמה זה טוב?

בעבר כאשר אמנים היו רוצים להקליט שירים, אלבומים, פרסומות או כל דבר אחר, הם היו צריכים לשכור אולפן במיוחד בשביל זה. היו חברות שהחזיקו אולפנים מטעמם והן דאגו להשכיר אותם לכל מי שרצה בכך. המחיר היה יכול להיות מאוד גבוה, שכן כל שעת אולפן היא מאוד יקרה. לכן, אמנים או מי שעמד מאחוריהם, היו צריכים להשקיע הרבה מאוד כסף בכל הקלטה. 

היום לעומת זאת, זה פחות מקובל. הרבה מאוד אמנים, צעירים ומבוגרים, מעדיפים להשקיע בבניית אולפן ביתי או אולפן משלהם במבנה שהם שוכרים. הרעיון הוא פשוט, הם קונים את הציוד, הם מתכננים איך המבנה ייראה, כיצד הוא יתכונן, וכך הם יכולים לבנות אולפן ביתי שישרת את הצרכים שלהם. 

חשוב לומר, ישנם אנשים שמחזיקים אולפן ביתי ומאפשרים לאמנים אחרים לעבוד בו, בין אם בתשלום ובין אם בעסקאות אחרות. לרוב המחיר יוצא הרבה יותר זול, בוודאי אם בעל האולפן לוקח חלק פעיל בתהליך ההקלטות. 

איך עושים את זה נכון?

בשביל לבנות אולפן ביתי בצורה נכונה, אנחנו צריכים להחליט איך הוא ייראה, אנחנו צריכים להחליט כיצד הוא ייבנה, וזאת נעשה בין היתר, על פי השאלה, לשם מה הוא ישרת אותנו, מה בדיוק אנחנו מתכוונים לעשות איתו. 

חשוב מאוד שהאולפן יכיל את כל הציוד הרלוונטי, רצוי מאוד שזה יהיה ציוד מתקדם וחדיש. אולפנים ביתיים שכוללים ציוד מקורי, ייחודי, נחשבים פופולאריים יותר בקרב אמנים. ישנם בעלי אולפנים שמשקיעים לא רק ברכישה אלא גם בבנייה של מכשירים שונים, מתוך כוונה לייצר אולפן ביתי ייחודי משלהם. 

לפני סיום נדגיש, האולפן צריך גם לספק אווירה מיוחדת, ביתית, אינטימית, בשביל שכל העובדים בו ייהנו ממנו.