מה זה הסכם ממון?

הסכם ממון כשמו כן הוא – הסכם שבו מפורטים כל הנכסים והכספים של בני הזוג ומה שייך לכל אחד מהם. עריכת הסכם ממון הינו צעד רלוונטי שכדאי מאוד לעשות לפני נישואין או בעת מעבר לדירת מגורים משותפת, מכיוון שזה יכול למנוע מריבות ומחלוקות אם חלילה ייווצר מצב בו בני הזוג מתגרשים או נפרדים.

הסכם ממון מגדיר באופן ברור מאוד איזה רכוש יש לכל אחד, מה שווי הנכסים שלו וכיצד תתבצע חלוקת רכוש לאחר גירושין במקרה של פרידה.

תוכן עניינים

למה כדאי לעשות הסכם ממון?

להסכם ממון ישנה חשיבות גדולה אם חלילה נוצר מצב בו בני זוג נפרדים ומתגרשים לאחר תקופת נישואין שלא צלחה. בעזרת הסכם הממון ניתן לחסוך הרבה כאבי ראש ומתחים בין בני הזוג לגבי רכוש שנמצא ברשותם, כאשר כל מה שיש לעשות הוא לבדוק בהסכם הממון מה הוחלט בתחילת הדרך אם וכאשר ייווצר מצב כזה, ולחלק את הרכוש על פי האמור בהסכם. כמובן שלא תמיד זה יהיה מושלם, מכיוון שתמיד יהיה גם רכוש משותף שנצבר במהלך השנים, אך עדיין חלק גדול מהדיונים יכולים להיחסך על ידי הסכם ממון שנכתב מראש.

היכן עושים הסכמי ממון?

הסכמי ממון אינם מחייבים התייצבות אצל עורך דין או כל מורשה אחר בתחום מכיוון שבגדול מדובר על הסכם שבין בני זוג, כאשר הוא מגיע מתוך הסכמה מלאה של שני הצדדים. עם זאת, בשביל לתת להסכם תוקף חוקי, כן יהיה צורך לגשת לעורך דין או מורשה חתימה על מנת שזה יעבור על ההסכם, יוודא שהוא אכן לטובת שני הצדדים ויעניק לו תוקף חוקי על ידי חתימה וחותמת. כך תוכלו להיות בטוחים שמה ששייך לכם, אכן יישאר שלכם.

קראו על יהודה אבלס