רישיון יצרן משרד הבריאות – מה זה ולשם מה הוא קיים

בשנתיים האחרונות, בגלל מגיפת הקורונה, נחשפנו לשירותים שמשרד הבריאות מעניק לנו ולתחומים עליהם הוא אחראי מהיבט מסוים, מאוד ספציפי. אך כפי שאנחנו יכולים להניח, עובדי המשרד והשר בראשם, אחראים על מגוון רחב של דברים אשר קשורים באופן ישיר או עקיף לנושא הבריאות שלנו. 

אחד הדברים עליהם אחראי המשרד, הוא כל הנושא של רישיון יצרן משרד הבריאות בקרב בעלי עסקים שעוסקים בתחום המזון. הרעיון הוא, כל מי שמעוניין לפתוח עסק שקשור לתחום המזון חייב להחזיק ברשותו רישיון שיתאים לכך, על פי דרישות ותנאי המשרד. כלומר, הוא לא יוכל לפתוח עסק ללא אישור משרד הבריאות ומבלי לעמוד בדרישות שלו. 

מדובר על כל עסק אשר בוחר לייצר מזון או למכור מזון בתנאים מסוימים. הכוונה היא למסעדות, בתי קפה, שירותי קייטרינג, מטבחים ממוסדים, אולמות וגני אירועים ועוד. כמו כן, כל מקום שמייצר מזון לרשתות שיווק או לחנויות, מעדניות ומקומות אחרים שמוכרים אותו. 

למה משרד הבריאות דורש רישיון יצרן?

ההסבר מדוע משרד הבריאות דורש רישוי עסקים בתחומו הוא פשוט מאוד. המשרד מעוניין להיות מסוגל לבקר ולפקח על גורמים שמספקים מזון לציבור. זאת על מנת שלא יווצר מצב, שיהיו גורמים לא אחראים שיספקו מזון לא בריא (הכוונה למזון מקולקל) אשר יגרום בעיות בריאותיות מקיפות. 

מעבר לכך, בצורה כזו אפשר להשגיח על סטנדרטים ברורים, אפשר לספק לציבור מידע על השירות שהוא מקבל וכן ניתן להעמיד את בעלי העסקים בדרישות ומבחנים שונים, בשביל שרק גורמים אחראיים ורציניים יעסקו בתחום ולא כל אחד יפתח עסק על דעת עצמו ויספק מזון שעלול לגרום נזקים לכלל הציבור, ובפרט לילדים ואנשים מבוגרים. לכן חשוב למשרד הבריאות שהיצרנים יצטרכו לקבל רישיון יצרן.