מחקר שוק

לאחר שנים של פיתוח מוצרים ייחודיים ומבוקשים להנאת לקוחותיכם, החלטתם לפתח מוצר מעניין וחדש שאינכם בטוחים כיצד הוא יתקבל בקרב קהל הלקוחות הוותיק שלכם. ההתלבטויות הן רבות ומובנות כי מצד אחד אתם רוצים להמשיך ולספק ללקוחות את המוצרים המוכרים, האהובים והנמכרים אך מצד שני קיים החוש העסקי שלכם שרוצה לפרוץ דרך חדשה – ולכן אתם כמהים להכניס מוצר חדש ומסקרן שעשוי למנף את ההצלחה של חברתכם, או שאולי הוא יוביל לתוצאה ההפוכה?

במקום להתלבט בנוגע להחלטה עסקית חשובה זו, תוכלו פשוט לערוך מחקר שוק על המוצר החדשני שתרצו להכניס וכך לקבל את המשוב הטוב ביותר בנוגע לכדאיות של מהלך זה. 

תוכן עניינים

מהו מחקר שוק?

מדובר על מהלך עסקי שנועד לחקור בצורה מעמיקה וסמויה את מצב השוק, כאשר מחקרים אלו בוחנים בין השאר את העדפות של הלקוחות כלפי מוצר מסוים, התגובות של הקהלים השונים, ההתנהגות של הצרכנים, כיצד הם בוחרים לסווג את המוצר הנבדק ועוד מגוון תובנות שעשויות לשפוך אור על מהלכים עסקיים שונים שרוצים לבצע.  גם עסקים שרוצים לשפר ולשדרג את המעמד שלהם מבחינה עסקית, יכולים לבצע מחקרי שוק מתאימים כדי לקבל משוב אובייקטיבי מקהל הלקוחות ולהציב לעצמם יעדים ומטרות.

מה המטרה של מחקרי שוק?

המטרה של מחקר שוק הוא לאסוף מידע מקיף מכלל הקהלים והשווקים לפני שמהלך עסקי מסוים יוצא לפועל, כאשר אותם מחקרים נערכים במעטה חשאיות וללא חשיפת שם העסק/מותג/חברה כדי לא להטות את תגובותיהם של המשתתפים במחקרים. את המחקרים עורכים מומחים מהתחום הפועלים במכוני מחקר כמו מכון תובנות, כאשר אותם מחקרי שוק יכולים להיערך בדרכים מגוונות כמו מחקר פרונטלי, מחקר טלפוני או מחקר מקוון דרך רשת האינטרנט.