מה זה קופת גמל

אף אחד לא באמת יודע מה צופנים לו החיים. גם כאשר הכול זורם על מי מנוחות, יש עבודה, והמשכורות דופקות כמו שעון, אף אחד לא מבטיח לנו שהמצב ככה יישאר. בדיוק בשביל זה קיים המושג חיסכון. כל אחד יודע שצריך לחסוך, אבל לא כל אחד יודע איך ומה הכי משתלם. ואכן, הנושא של איך ואיפה כדאי לשמור את החסכונות הוא נושא שמעסיק לא מעט אנשים. כל מי שניסה אי פעם לשים כסף בחיסכון אותו מציע הבנק, יודע כי הריביות כל כך נמוכות, עד שבמקרים מסוימים הרווחים יכולים להיות אגורות בודדות. זה ללא ספק לא נחשב השקעה, זה בערך כמו לשמור את הכסף מתחת לבלטות, אולי קצת יותר בטוח. מי שבאמת מעוניין להשקיע ולהרוויח, צריך להשקיע באמצעים אחרים כמו למשל קופת גמל.

מה זה בעצם קופת גמל?

קופת גמל הוא מכשיר חיסכון לטווח הארוך או הבינוני, אשר נועד לכל אדם אשר מעוניין שכספו לא ישכב בצד אלא יושקע ויניב רווח. את קופת הגמל מנהלת החברה בה אתם בוחרים, והיא משקיעה את כספכם לפי המסלול בו אתם בוחרים. ישנם מסלולים סולידיים יותר אשר מיועדים עבור אנשים שלא מעוניינים לסכן את כספם, כך שרק אחוז נמוך מושקע בדברים תנודתיים מאוד כמו מניות. וישנם מסלולים מסוכנים יותר אשר מושקעים במניות באחוזים גדולים, מה שיכול להוביל לרווחים גדולים, אך גם להפסדים.

מה מרוויחה חברת הניהול של קופת הגמל?

החברה כמובן לא מנהלת עבורכם את קופת הגמל בהתנדבות. בכל קופת גמל החברה גובה אחוז מסוים עבור דמי ניהול, כאשר דמי הניהול מתחלקים בין דמי הניהול אשר נגבים מההפקדה, לבין דמי הניהול אשר נגבים מהרווחים, שהם לרוב גבוהים יותר. כך או כך לא מדובר באחוזים גבוהים אלא באחוז בודד פלוס מינוס. במידה ואתם בוחרים לפדות את הרווחים לפני גיל 60, תאלצו לשלם 25 אחוז מס רווחי הון (רק על הרווח). למידע בנושא תוכנית חיסכון מומלצת